Factuur van NS terwijl ik studentenov heb

• 27 augustus 2019
  • 2 reacties
  • 143 Bekeken

Hi,

Ik zie op mijn account dat ik voor de periode van 19 augustus tot vandaag dat mijn ritjes geld kosten. Waarschijnlijk komen er nog meer kosten bij omdat ik nog aan het reizen ben. Nu is het zo dat ik weer aan mijn studie begin 2 september en recht heb op een studentenov. Ik heb mijn studentenov opgehaald op 19 augustus en reis vrij. Hoe is het nog mogelijk dat er bedragen komen te staan? (Ik had een dal voordeel abbo met na flex en heb mijn dalvoordel 18 augustus opgezegd)

2 reacties

Badge +3
Als u na een onderbreking opnieuw een studie gaat volgen in het hoger onderwijs, dan gaat uw studentenreisproduct waarschijnlijk pas op 1 september in. De precieze datum kunt u vinden in Mijn DUO.
Reputatie 7
Badge +3
Ben je een nieuwe studie begonnen, dan gaat de studentenov op 1 september in. Dit is ook zo als je overstapt naar een andere studie.
Wanneer je een weekend OV hebt, reis je op werkdagen met korting. Heb je een week OV dan reis je in de weekenden met korting.

Het studentenreisproduct gaat niet goed samen met Flex. Het beste kun je beiden op een andere kaart zetten.

Kijk op jouw duo-account wanneer jouw SRP in gaat. Is hij 16 augustus ingegaan, neem dan contact met de NS klantenservice. Gaat hij 1 september in, dan zijn de kosten terecht.

Reageer