In principe is het de bedoeling dat de facturen automatisch worden afgeschreven en niet dat u ze zelf over maakt.
De beste oplossing nu lijkt het bestellen van Dal Voordeel op saldo te zijn. https://www.ns.nl/abonnementen/dal-voordeel-op-saldo
Kost niets extra en u kunt dan op saldo reizen met korting. Vergeten te betalen kan niet meer, want dan krijgt u een foutmelding bij inchecken.
Er is maar één manier, en dat is betalen. als de betaling is verwerkt, zult u een nieuw abonnement moeten aanvragen. Meer smaken zijn er niet, en uw persoonlijke omstandigheden hebben verder helaas geen invloed op dit proces. Voor de tweede, eigenlijk derde keer een factuur over het hoofd zien, is inderdaad de oorzaak. Voorkom deze ellende door op tijd te betalen. dat scheelt nog flink onkosten ook
Behalve betalen en bovenstaande handelingen volgen, is er niets meer aan te doen. Het kan ook met reizen op saldo, maar @Jan Haverkamp was mee voor. Ook dan moet u uw rekening betalen,
Ah, dus blijkbaar leiden meerdere mislukte incasso’s (dus handmatig maar tijdig betalen) tot een permanente beëindiging van het abonnement?
Dat wist ik niet, dacht dat het herinneringstraject gewoon bestond als zodanig (na mislukte incasso een e-accept die je met één klik binnen een week kunt betalen, daarna een brief met betalingstermijn 14 dagen en daarna nog een laatste herinnering per e-mail).
Wat ik wel weet is dat het blokkeren van NS incasso’s (de machtiging intrekken) of als er iets mis is met de machtiging, je een mail krijgt om per ommegaande te betalen (dus zonder verdere herinneringen).
En natuurlijk contact opnemen met je bank om e.e.a. te herstellen, wat nog niet eens zo makkelijk is. Wegens zoiets (ik had mijn machtiging blijkbaar zelf ingetrokken omdat ik geen herinneringen meer wilde over aanstaande incasso’s van NS) moest ik eerst mijn IBAN voor incasso’s wijzigen naar een andere bank (1 cent betalen) en daarna weer terug.