Factuur zou betaald moeten zijn op 6 juni, maar niet van rekeninf geschreven en ook geen herinnering gekregen | NS Community
beantwoord

Factuur zou betaald moeten zijn op 6 juni, maar niet van rekeninf geschreven en ook geen herinnering gekregen


Rond 6 juni ben ik overgestapt op weekend vrij, omdat ik dit nodig had voor de maand juni. Echter keek ik toen in de ns automaat en daar stond deze op geblokkeerd. Ik had nog een oude openstaande factuur, die inmiddels betaald en verwerkt is. Maar nu zie ik dat er nog €19 afgeschreven zou moeten worden van Ns weekend vrij. Volgens mijn facturen zou dit rond 10 juni moeten zijn. Er staat ook bij “wordt afgeschreven rond 10 juni”, maar ik zie helemaal niet dat er iets afgeschreven is + heb er ook geen herinnering van gekregen van de ns in mijn email? 

In mijn producten staat wel dat ik weekend vrij heb. Betekent het nu dat ik, ondanks dat het geld nog niet afgeschreven is, wel gewoon kan reizen met dit abonnement? Ik heb al die tijd ook gewoon die €19 erop gehad, dus ik vind het heel raar dat het 7 dagen later nog niet eraf is. Maar ik heb het morgen nodig, daar heb ik het voor aangevraagd, en wil niet ineens voor verrassingen komen te staan.

 

groet

 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 17 June 2022, 21:58

Bekijk origineel

18 reacties

Hallo Bobby67 en welkom bij de NS Community,


Als je een bevestiging hebt gehad van de wijziging is deze wel ingegaan. Waarom de automatische incasso nog niet is gelukt kan ik niet vertellen. Daarvoor kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice.

Badge +3

Dat een incasso veel te laat is (meer dan een week na de aangekondigde datum) is geen uitzondering, maar ik zou toch even contact opnemen met de Klantenservice (telefoon, chat, Twitter of Facebook) voor de zekerheid.

Mocht die €19 om het saldo gaan dat op de kaart stond, dan krijg je dat na een maand terug via je Flex factuur (voor jou na 6 juli dus).

Dit alles na het activeren van NS Flex bij een automaat (station of supermarkt) uiteraard.

Dat een incasso veel te laat is (meer dan een week na de aangekondigde datum) is geen uitzondering, maar ik zou toch even contact opnemen met de Klantenservice (telefoon, chat, Twitter of Facebook) voor de zekerheid.

Mocht die €19 om het saldo gaan dat op de kaart stond, dan krijg je dat een maand terug op je factuur. Na het activeren van NS Flex bij een automaat (station of supermarkt) uiteraard.

Nee dit ging niet om het saldo. Ik heb normaal flex en betaal achteraf de rekening. Ik ben nu overgestapt op weekend vrij flex. Die €19 is wat ik moest betalen voor de resterende maand juni, omdat die natuurlijk niet aan het begin in is gegaan. Maar als het normaal wat langer kan duren dan wacht ik geduldig haha. als het niet gelukt was dan hadden ze me wel een herinnering per mail gestuurd lijkt me? Het gekke is ook dat ik die factuur van €19 echt pas vanaf vandaag kan inzien, hiervoor stond die er helemaal niet op

Dat een incasso veel te laat is (meer dan een week na de aangekondigde datum) is geen uitzondering, maar ik zou toch even contact opnemen met de Klantenservice (telefoon, chat, Twitter of Facebook) voor de zekerheid.

Mocht die €19 om het saldo gaan dat op de kaart stond, dan krijg je dat na een maand terug via je Flex factuur (voor jou na 6 juli dus).

Dit alles na het activeren van NS Flex bij een automaat (station of supermarkt) uiteraard.

Ik hoefde ook niet te activeren bij een automaat trouwens, omdat ik al een flex abbo had. Althans dat is wat ik begreep uit de mail

Hallo Bobby67 en welkom bij de NS Community,


Als je een bevestiging hebt gehad van de wijziging is deze wel ingegaan. Waarom de automatische incasso nog niet is gelukt kan ik niet vertellen. Daarvoor kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice.

Ja ik heb inderdaad een bevestiging gekregen dat die vanaf 6 juni in ging. Echter toen ik direct dat weekend wilde reizen stond die op geblokkeerd. Maar dat kan denk ik komen door de vorige factuur die op dat moment nog open stond? Want ik kon toen wel gewoon onder mijn oude abonnement reizen (flex). Die factuur is inmiddels betaald (de oude factuur van mijn vorige ns flex abonnement) Die factuur van €19 kan ik ook pas vanaf vandaag inzien op mijn ns. Ik heb daar verder ook geen herinnering van gehad. Dus ik neem aan dat ik dan wel gewoon met weekend vrij kan reizen en die resterende €19 van deze maand nog afgeschreven wordt/of een herinnering uiteindelijk?

Badge +3

Als je al NS Flex had en op 6 juni overgestapt bent naar Weekend Vrij (en daarvoor een deel van de lopende maand €19 voor moet betalen) dan zou ik me geen zorgen maken.

Dan is het product dat getoond wordt in Mijn NS gewoon geldig. Wanneer ze die €19 incasseren doet er dan niet toe. Laatst iemand waar een incasso pas 23 dagen later plaatsvond dan de datum die in de bevestigingsmail en factuur stond.

Die melding over ‘geblokkeerd’ ken ik niet, maar als dat met een eerdere betalingsachterstand te maken heeft zou ik het zeker even navragen.

Als je al NS Flex had en op 6 juni overgestapt bent naar Weekend Vrij (en daar voor een deel van de lopende maand €19 voor moet betalen) dan zou ik me helemaal geen zorgen maken.

Dan is het product dat getoond wordt in Mijn NS gewoon geldig. Wanneer ze die €19 incasseren doet er dan niet toe. Laatst iemand waar een incasso pas 23 dagen later kwam dan de datum die in de bevestigingsmail en factuur stond.

Ja het is meer omdat ik toen dat weekend wilde reizen en die op geblokkeerd stond haha! Maar ik denk dat dat dan kwam omdat ik een herinnering had van de vorige factuur. Die willen ze natuurlijk eerst binnen hebben voordat je kan reizen met iets nieuws. Inmiddels is mijn vorige ns flex factuur gewoon betaald en verwerkt zie ik op de website! Dus dan zou het inderdaad goed moeten komen gok ik, thanks voor de uitleg!

Als je al NS Flex had en op 6 juni overgestapt bent naar Weekend Vrij (en daar voor een deel van de lopende maand €19 voor moet betalen) dan zou ik me geen zorgen maken.

Dan is het product dat getoond wordt in Mijn NS gewoon geldig. Wanneer ze die €19 incasseren doet er dan niet toe. Laatst iemand waar een incasso pas 23 dagen later kwam dan de datum die in de bevestigingsmail en factuur stond.

Die melding over ‘geblokkeerd’ ken ik niet, maar als dat met een betalingsachterstand te maken heeft zou ik het zeker even navragen.

Ik krijg echt net een betalingsherinnering binnen zie ik 😂 die ga ik uiteraard meteen betalen. Maar Ns blokkeert niet meteen je abonnement toch? 

Badge +3

Ik krijg echt net een betalingsherinnering binnen zie ik 😂 die ga ik uiteraard meteen betalen. Maar Ns blokkeert niet meteen je abonnement toch? 

Herinneringen gaan via ‘bureau nabetalingen’ en daar gaat (volgens mij en andere topics) een dag of twee overheen, zelfs als de betaling meteen bij NS binnen is. Maak vooral een screenshot van je overboeking!

Als je abonnement niet werkt kan je later bezwaar maken, want je hebt immers vandaag betaald en het geld is binnen bij NS.

Reputatie 7
Badge +3

Als je een betalingsherinnering krijgt dan moet de de automatisch incasso op één of andere manier niet gelukt zijn. Stond er wel genoeg saldo op je rekening? En staat bij NS ook het juiste rekeningnummer voor de incasso? 

Als je een betalingsherinnering krijgt dan moet de de automatisch incasso op één of andere manier niet gelukt zijn. Stond er wel genoeg saldo op je rekening? En staat bij NS ook het juiste rekeningnummer voor de incasso? 

Nee toen op 7 juni waarschijnlijk niet inderdaad, maar het gekke is dat ik deze hele rekening dus vandaag pas zag. Hij stond bij mijn facturen zelfs als betaald. Pas daarna werd die op “dit wordt afgeschreven rond 10 juni” gezet, en nu pas krijg ik de herinnering binnen. Als ik toen 7 juni geweten had dat ze €19 zouden afschrijven dan had ik daar wel voor gezorgd inderdaad 😂 maar de vraag van nu is dus, kan ik mijn abonnement alsnog gebruiken? Ik heb gewoon betaald uiteraard nu. Of blokkeren ze meteen het abonnement? Lijkt me wel dat ze je de mogelijkheid/tijd geven om de rekening te betalen voordat ze blokkeren, toch?

Volgens mij zie ik bij andere topics dat ze pas blokkeren na de 2e herinnering. Dit is dus de eerste en is netjes betaald. Dus ik kan en mag ervan uitgaan dat mijn flex weekend vrij het gewoon doet right? Thanks voor alle antwoorden 😌

Badge +3

Ik vind het een vreemde situatie, want na een mislukte incassopoging (op 10 juni?) zou je meteen een mail met een herinnering (e-accept die je vanuit de mail kunt betalen, daar heb je dan 7 dagen de tijd voor) moeten krijgen, en niet pas een week later.

NS doet namelijk geen tweede incassopoging (tenzij ze dat veranderd hebben).

Helemaal als de factuur al op ‘Betaald’ stond. Stond er daarna ineens ‘Wordt afgeschreven rond 10 juni’ in Mijn NS (Betalingsoverzicht), of was dat bij je bank (een reservering/ingeplande incasso)?

Reputatie 7
Badge +3

Het abonnement wordt niet meteen geblokkeerd, daar gaat vanaf de betaaldatum wel ongeveer een maand overheen. Als je ruim voor de vervaldatum van de betalingsherinnering betaalt moet het goed gaan, laat het nooit op de laatste dag aankomen. 

Ik vind het een vreemde situatie, want na een mislukte incassopoging (op 10 juni?) zou je meteen een mail met een herinnering (e-accept die je vanuit de mail kunt betalen, daar heb je dan 7 dagen de tijd voor) moeten krijgen, en niet pas een week later.

NS doet namelijk geen tweede incassopoging (tenzij ze dat veranderd hebben).

Helemaal als de factuur al op ‘Betaald’ stond. Stond er daarna ineens ‘Wordt afgeschreven rond 10 juni’ in Mijn NS (Betalingsoverzicht), of was dat bij je bank (een reservering/ingeplande incasso)?

Ja ik dus ook. Hij stond vandaag bij mijn facturen dus als betaald. Toen daarna werd het “wordt rond 10 juni afgeschreven “ (waar die nu nog opstaat trouwens). En nu net dus pas de betalingsherinnering. Dus die heb ik nu gewoon betaald. Ik denk dat ik rond 10 juni net niet genoeg erop had gezet inderdaad. Maar dan is het wel apart dat ik de herinnering echt nu pas krijg, en niet toen gelijk al de 10e. Anders had ik toen gewoon betaald uiteraard. Maargoed, ze blokkeren pas na ongeveer 4 weken zie ik? Dus ik denk dat het wel goed zit voor morgen. Als ik inlog in mijn ns en bij producten kijk dan zie ik ook dat daar gewoon ns flex weekend vrij staat!

Badge +3

Dank voor de info, interessant en laat maar weten.

Dank voor de info, interessant en laat maar weten.

Er staat als ik incheck nu reizen op rekening. Wat wel verwarrend is want vroeger stond er wel weekend vrij toch? Maar hiervoor stond er iets anders toen ik mn andere abbo had. Dus ik gok dat het goed zit haha

Reputatie 7
Badge +3

Met NS Flex staat er bij inchecken altijd Reizen op rekening. Waarschijnlijk,had je eerder een Weekend Vrij op saldo, daar stond bij inchecken wel Weekend Vrij.

Reageer