factuurbedrag | NS Community
beantwoord

factuurbedrag

  • 18 March 2023
  • 4 reacties
  • 70 Bekeken

Reputatie 1

hallo mijn maandelijkse abonnementskosten waren 5,60. Ik ben gisteravond overgestapt op het weekend gratis pakket. en ze hebben me gefactureerd. Ik heb 1 maand niet gereisd en ze brachten een vergoeding van 15, ..  in rekening als factuur. Is dit voor een nieuw abonnement? zo ja, waarom niet het volledige abonnementsgeld? voor oud abonnement? 

dit factuur is niet correct.

icon

Beste antwoord door Tochjo 18 March 2023, 10:19

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 1

Hartelijk dank voor uw uitgebreide uitleg en interesse. Je bent erg behulpzaam geweest. 

Badge +3

Dat klopt. In Mijn NS (de website, niet de app) kunt u onder Betaaloverzicht een gespecificeerde factuur vinden waarop u precies kunt zien waarvoor er kosten in rekening worden gebracht.

Ter illustratie hier een uitsnede van de factuur die ik zelf kreeg toen ik op 8 maart mijn Weekend Vrij 1e klas wijzigde in Dal Vrij 2e klas:
 

 

Mijn abonnementsmaanden lopen gelijk met kalendermaanden, dus ik moest nog Dal Vrij betalen tot en met het eind van de maand, en kreeg een deel van het al betaalde abonnementsgeld voor Weekend Vrij terug.

Reputatie 1

Dus deze vergoeding wordt van mij afgehouden voor de maand maart. Ik betaal eigenlijk voor de resterende 15 dagen van maart. Ze rekenen niet het volledige abonnementsgeld. of, naar ik begrijp, is er geen factuur met terugwerkende kracht afgegeven. 

Badge +3

Bij een wisseling van abonnement verandert de factuurdatum niet.

Stel dat uw Dal Voordeel-abonnement, dat 5,60 euro per maand kostte, ooit inging op de 1e van de maand. Dan had u al voor de hele maand maart betaald voor uw Dal Voordeel-abonnement. De factuur die u nu, na de wijziging, hebt ontvangen, is een verrekening voor de rest van de abonnementsmaand.

Als uw vorige abonnement inderdaad inging op de 1e van de maand, en u hebt uw abonnement gisteren gewijzigd, dan is deze factuur dus voor de 15 dagen die deze abonnementsmaand nog heeft. U betaalt dan 15/31 deel van de maandelijkse kosten voor Weekend Vrij. (En als u geen korting in de daluren hebt gekozen bij Weekend Vrij, dan krijgt u ook een evenredig deel van de vooruitbetaalde kosten van Dal Voordeel terug.)

Overigens staat dit altijd netjes, met duidelijk aangegeven abonnementsperiodes, op de factuur vermeld.

Reageer