beantwoord

Factuurperiode

  • 2 April 2022
  • 9 reacties
  • 619 Bekeken

Mijn facturen lopen altijd over een periode tm de 28e dag van de maand. Ik zou graag zien dat er steeds een volledige maand gefactureerd wordt. Dus tm de 31e dag. Hoe kan ik dit wijzigen? 

icon

Beste antwoord door Maxime NS 2 April 2022, 13:28

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Nieuw abonnement aanvragen met nieuwe kaart met de gewenste ingangsdatum en oude abonnement per die datum opzeggen. 

Als het om NS Flex gaat en je bestelt een nieuw abonnement, dan wordt de factuurdatum de oorspronkelijke factuurdatum. Als je eerst NS Flex beëindigt (terug naar reizen op saldo) en je daarna een nieuw product bestelt, dan wordt de nieuwe ingangsdatum de nieuwe maandelijkse factuurdatum. Ik heb het even nagevraagd, want voorheen kon dit niet, maar het hoeft niet op een nieuwe kaart (of met een nieuw e-mailadres). 

Badge +3

Als het om NS Flex gaat en je bestelt een nieuw abonnement, dan wordt de factuurdatum de oorspronkelijke factuurdatum. Als je eerst NS Flex beëindigt (terug naar reizen op saldo) en je daarna een nieuw product bestelt, dan wordt de nieuwe ingangsdatum de nieuwe maandelijkse factuurdatum. Ik heb het even nagevraagd, want voorheen kon dit niet, maar het hoeft niet op een nieuwe kaart (of met een nieuw e-mailadres). 

Dat is wel fijn, maar dan moet je inderdaad wel eerst terug naar reizen op saldo.

Want bij Flex krijg je bij meerdere kaarten (ik althans) één maandfactuur voor beide kaarten. Tenzij je voor de nieuwe kaart een ander e-mailadres gebruikt en dus een nieuw klantnummer erbij krijgt.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is wel fijn, maar dan moet je inderdaad wel eerst terug naar reizen op saldo.

Want bij Flex krijg je bij meerdere kaarten (ik althans) één maandfactuur voor beide kaarten. Tenzij je voor de nieuwe kaart een ander e-mailadres gebruikt en dus een nieuw klantnummer erbij krijgt.

Ik heb 2 kaarten met Flex (de 2e afgelopen november besteld met de actie 1 maand gratis) met het zelfde e-mailadres en zelfde MijnNS account en heb voor het 2e Flex (basis) abonnement een andere factuurdatum dan voor de 1e. Ik krijg nu 2 keer per maand een factuur van €0,00, zowel rond de 15e als de 1e van de maand.

Je zal inderdaad als je het op dezelfde kaart doet wel eerst Flex helemaal moeten opzeggen en terug gaan naar Reizen op Saldo om dan weer opnieuw Flex te bestellen. Moet je wel 2 keer naar een automaat, eerst Flex beëindigen, daarna Flex nieuw bestellen en weer activeren. 

En voordeel van op een nieuwe kaart aanvragen is dat je dan gelijk een reservekaart hebt, kan nog wel eens handig zijn. 

 

Hallo, ik vroeg gister aan de klantenservice of dit mogelijk is, die zeiden nee dus beetje dubbelop dat ik dit nu vind. Als ik het goed begrijp en mijn NS Flex abonnement opzeg, naar reizen op saldo ga en dat product ophaal. Vervolgens weer een abonnement neem en dat product ophaal dan verandert mijn factuurdatum?

Reputatie 4

Hallo, ik vroeg gister aan de klantenservice of dit mogelijk is, die zeiden nee dus beetje dubbelop dat ik dit nu vind. Als ik het goed begrijp en mijn NS Flex abonnement opzeg, naar reizen op saldo ga en dat product ophaal. Vervolgens weer een abonnement neem en dat product ophaal dan verandert mijn factuurdatum?

nee blijf het zelfde ik hebt ook probeert maar dan moet je een nieuwe account aanmaken omdat te doen toch @Robert B 

Badge +3

Als je NS Flex in zijn geheel beëindigt (dus van je kaart verwijdert) zou je per de 1e van de maand een nieuw abonnement kunnen bestellen met bijbehorende ingangs/factuurdatum.

Wat omslachtig, zou toch anders moeten kunnen. Snap de logica wel achter het op datum starten van een abonnement en per dan een factuur laten starten, maar een Victoriaanse kalender kent nou eenmaal een duidelijke logica met 12 maanden en verschillende lengtes van de maanden.

 

Bijna alle bedrijven die ik ken factureren volgens deze standaard kalender en laten mensen dus eenmalig wat meer betalen dan 1 maand.

 

Wat nu heel onhandig is dat ik rond de 13e een factuur krijg en elke keer weer handmatig voor mijn werkgever de maanden bij elkaar trek…

 

Laatst ook meegemaakt dat 1 reis op de ene factuur van NS stond en een andere reis van diezelfde dag op de volgende factuur stond. (En NEE het betrof niet een reis van de factuurdatum)...

 

Zit daar ook een onnavolgbare logica achter??? Makkelijker kunnen we het niet maken (oh nee dat is de slogan van een ander bedrijf)...

Badge +3

Laatst ook meegemaakt dat 1 reis op de ene factuur van NS stond en een andere reis van diezelfde dag op de volgende factuur stond. (En NEE het betrof niet een reis van de factuurdatum)…

Het is heel goed mogelijk dat een nog niet eerdere gefactureerde reis op een volgende factuur komt.

Dat komt omdat de reis nog niet bij NS bekend is, en is meestal het geval met busritten of reizen met andere treinvervoerders. Volgens de Klantenservice kan dat wel een week duren, of met buurtbusjes nog veel langer.

In principe zou een reis, zodra die eenmaal bij TLS/OV-chipkaart bekend is, de volgende dag ook bij NS bekend moeten zijn (met prijs).

Reageer