beantwoord

facuur voor 0 euro

• 16 juli 2020
  • 3 reacties
  • 183 Bekeken

Ik heb een na flex altijd vrij abonnement dat normaal rond de 9e wordt afgeschreven (~400euro). Hiervoor krijg ik altijd een paar dagen van tevoren een factuur. Nu is er deze maand iets vreemds gebeurd. Bij mijn bank kan je een overzicht zien van de toekomstige afschrijvingen. De eerste paar dagen van juni stond mijn abonnementbedrag hier ook netjes bij, maar opeens was het verdwenen uit mijn overzicht. Tegelijkertijd kreeg ik 2 facturen: een voor de kosten buiten mijn abonnement  (die vervolgens ook netjes zijn afgeschreven) plus nog een factuur voor mijn abonnement, maar tot mijn verbazing stond die op 0 euro(en zijn mijn abonnementskosten deze maand ook niet afgeschreven )!!! Mijn abonnement werkt verder nog prima en voor mijn ritjes komt overal in mijn overzicht nog gewoon 0 euro te staan. Hebben meer mensen dit , is het een soort van coronacompensatie omdat ik in die tijd gebruik heb  moeten maken van mijn abonnement en dus volledige kosten heb betaald of zou dit toch een fout zijn?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 17 juli 2020, 11:09

Goedemorgen ov1990. Zonder in je gegevens te kunnen kijken durf ik niet te zeggen wat er aan de hand is, maar ik zou er inderdaad ook van uit gaan dat dit geen compensatie betreft. Je kunt even een kijkje nemen in je Mijn NS account, bij de facturen daar, maar mocht je er daarmee alsnog niet uit komen dan kun je het beste even contact op nemen met onze Klantenservice.

We zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS'). Mijn collega's kunnen dan mee kijken wat er precies aan de hand is!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ga er maar vanuit dat het een fout is. VDU'ers krijgen geen compensatie terwijl hen was afgeraden het abonnement op te zeggen of om te zetten.

Of heb jij jouw abonnement omgezet naar Flex zonder abonnement, wat bij alle andere abonnementem werd aangeraden als je niet zou gaan reizen?

Goedemorgen ov1990. Zonder in je gegevens te kunnen kijken durf ik niet te zeggen wat er aan de hand is, maar ik zou er inderdaad ook van uit gaan dat dit geen compensatie betreft. Je kunt even een kijkje nemen in je Mijn NS account, bij de facturen daar, maar mocht je er daarmee alsnog niet uit komen dan kun je het beste even contact op nemen met onze Klantenservice.

We zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS'). Mijn collega's kunnen dan mee kijken wat er precies aan de hand is!

Badge +3

Het overzicht ‘kosten huidige periode’ in Mijn NS met het gele en blauwe balkje zegt niet zoveel zinnigs (wijkt nogal eens af van de werkelijkheid).

Dat je abonnementskosten op je factuur ontbreken (er dus helemaal niet bij staan) is al een paar keer eerder voorgekomen, ik meen aug 2019 en jan 2020.

Daarvoor krijg je dan alsnog een fatuur (meestal binnen enkele dagen) of anders erbij op je volgende reguliere maandfactuur.

Voor wat betreft die ‘aanstaande incasso’ meldingen van je bank, dat kan een voorspelling zijn (geloof dat in ieder geval ING en ABN dat doen) als ze ongeveer ‘weten’ dat hetzelfde bedrag maandelijks geïncasseerd wordt. Wisselt het bedrag (of vindt de maandelijkse incasso niet plaats), dan zul je die aankondiging niet meer zien.

Dat ligt dus niet aan NS. Een aanstaande incasso (reservering) van NS kan je hooguit een dag van tevoren zien, want die wordt altijd de volgende dag uitgevoerd en niet pas op datum X.

Reageer