beantwoord

Feedback: Slechte adviezen op Twitter en abonnementenwijzer

• 22 november 2017
  • 5 reacties
  • 129 Bekeken

Beste NS, ik heb gemerkt dat er op twitter niet altijd de juiste adviezen worden gegeven, waar door er voor mij in elk geval duurder uit zou komen. Mijn reisgedrag zou 3x per week van Weesp naar Sportpark zijn. Ik heb nu een Dal Voordeel abo, de NS schreef op twitter dat je hem eventueel kunnen upgraden naar Altijd Voordeel als je tenminste in de dal en in de spits zou gaan reizen. Ik heb zelf moeten uitrekenen dat het niet zoveel heel erg uit zou maken. Vervolgens dacht ik daarna aan een Traject Vrij abonnement. Ik denk als ik later 4x per week zou gaan reizen dat ik eruit zou gaan halen. Daarna schreef de NS op twitter dat wanneer je 3x per week zou gaan reizen dat je met je traject vrij er makkelijk eruit zou gaan halen. Maar alweer bleek het niet te gaan kloppen, want wanneer je 3x per week zou gaan reizen ben je met je Traject Vrij toch wel duurder uit lijkt mij. Ik snap ook niet waarom deze zulke adviezen dan worden gegeven? Ik vraag mij af of het binnen dit bedrijf wel hulpvaardigheid genoeg is, maar als je verkeerde adviezen binnen krijgt dan heb ik zelf dan weinig vertrouwen bij de NS. Vervolgens mis ik wel de abonnementenwijzer. Aangezien de tarieven gaan veranderen voor 2018, vind ik dit namelijk een enorm gereken wil je precies weten welk abonnement je bij je past. Dat zou wel bij elk reiziger verschillen. Maar ik ben ook benieuwd of de abonnementenwijzer dan weer terug kan komen zonder dat gereken iedere keer. Het maakt voor een andere mensen juist daardoor ook niet gemakkelijk en het kan voor sommige averechts gaan werken wil je een abonnement gaan afsluiten of juist gaan upgraden. Wat adviezen betreft kan wat mij betreft ook veel beter dan dat het nu is. En misschien zijn de mensen die achter de PC's van de NS kruipen juist minder daarop en ook onvoldoende daar in getraind. Ik hoop dat met deze feedback beter kan worden gerealiseerd.
icon

Beste antwoord door Thomas NS 22 november 2017, 18:50

Hallo Klantcontactcentrum en welkom op het NS Serviceforum.

Spijtig om te lezen dat dit advies is gegeven. Binnen Social Media weten we dat er vanaf 4 maal reizen in de spits op de meeste trajecten het TrajectVrij abonnement een goede optie is. Driemaal per week reizen is niet altijd rendabel. Wat is de situatie nu? Heb je het TrajectVrij jaarabonnement of de maandvariant? Heb je via Social Media zelf ook aangegeven dat dit advies niet klopte en je hier graag over wilt praten?

Daarnaast begrijp ik dat je de abonnementenwijzer mist, hoewel deze ook niet altijd het juiste advies gaf. Dat maakt het advies op Social Media des te vervelend, omdat je hier nu op aangewezen bent. Ik heb namens jou een klacht doorgespeeld om aan te geven dat de Abonnementenwijzer terug moet komen. Daarbij neem ik ook jouw klacht richting Social Media mee, zodat hier scherper op kan worden toegezien. Bedankt daarvoor!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Een Traject Vrij is bij 3 dagen in de week reizen nooit de goedkoopste optie. Bijzonder dat dat werd geadviseerd. Afhankelijk van traject en vertrektijd heb je dan het meest aan Dal Voordeel (kort traject buiten spits, zoals u), Dal vrij (lang traject buiten spits) of Altijd Voordeel (als men vaak in de spits reist).
Reputatie 7
Hallo Klantcontactcentrum en welkom op het NS Serviceforum.

Spijtig om te lezen dat dit advies is gegeven. Binnen Social Media weten we dat er vanaf 4 maal reizen in de spits op de meeste trajecten het TrajectVrij abonnement een goede optie is. Driemaal per week reizen is niet altijd rendabel. Wat is de situatie nu? Heb je het TrajectVrij jaarabonnement of de maandvariant? Heb je via Social Media zelf ook aangegeven dat dit advies niet klopte en je hier graag over wilt praten?

Daarnaast begrijp ik dat je de abonnementenwijzer mist, hoewel deze ook niet altijd het juiste advies gaf. Dat maakt het advies op Social Media des te vervelend, omdat je hier nu op aangewezen bent. Ik heb namens jou een klacht doorgespeeld om aan te geven dat de Abonnementenwijzer terug moet komen. Daarbij neem ik ook jouw klacht richting Social Media mee, zodat hier scherper op kan worden toegezien. Bedankt daarvoor!
Badge +3
Op zich kán Traject Vrij voor 3 keer per week wel voordeel opleveren als je nu helemaal geen abonnement hebt en dus op vol tarief reist.

Denk aan 40% voordeel buiten de spits buiten je traject (bijv. weekendje weg waar toevallig je traject deel van uitmaakt e.d.)

Maar hou inderdaad maar 4 keer per week aan voordat je het aanraadt via social media, zeker voor zulke korte trajecten.
Reputatie 7
Badge +4
Het voordeel van het forum is dat het in de praktijk een zelfcorrigerende werking heeft. De regelmatige gebruikers doen allemaal hun best een goed antwoord te geven, vullen aan en zetten zonodig recht.
Badge +3
De ^dakjes op Twitter hadden in eerste instantie wel gelijk om Altijd Voordeel, Traject Vrij e.d. te noemen, maar het uiteindelijke rekenwerk zal je inderdaad zelf moeten doen, en dan maakt het (zoals je zegt) soms iets verschil, ook al is het maar weinig.

Wat dat betreft is het forum wat minder 'vluchtig' en veel creatiever dus welkom!

Zo ben je bijvoorbeeld met een Traject Vrij tussen Utrecht - Arnhem Velperpoort (stukje Arriva erbij, ook al kom je er nooit) zomaar €14,- per maand goedkoper uit dan Utrecht - Arnhem met alleen NS. Je moet het maar weten, en NS zelf gaat je dat niet vertellen natuurlijk. Wij wél... 😛

Reageer