beantwoord

Fiets mee?

• 23 juni 2019
  • 7 reacties
  • 280 Bekeken

Ik wil graag mijn fiets meenemen twee stations verder. Er is echter maar een soort kaart waarmee ik mijn fiets helemaal van Den Helder naar Maastricht mee kan nemen. Dat kost dan hetzelfde als 10 minuten met de trein.
Is er ooit over nagedacht om €2.00 / €4.00/€6.00 euro kaartjes te maken ?
Lijkt mij een stuk eerlijker en logischer.
icon

Beste antwoord door Momo 23 juni 2019, 20:08

Als je maar 10 minuten met de trein met je fiets kun je net zo goed gaan fietsen.
Bij goedkopere fietskaartjes voor korte ritjes zullen er meer fietsen meegenomen worden, wat NS helemaal niet wil omdat fietsen relatief veel plek innemen.

Zelf moet ik deze week mijn fiets van station Delft naar Leiden zien te brengen, ga ik denk ik ook maar fietsen.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Als je maar 10 minuten met de trein met je fiets kun je net zo goed gaan fietsen.
Bij goedkopere fietskaartjes voor korte ritjes zullen er meer fietsen meegenomen worden, wat NS helemaal niet wil omdat fietsen relatief veel plek innemen.

Zelf moet ik deze week mijn fiets van station Delft naar Leiden zien te brengen, ga ik denk ik ook maar fietsen.
Reputatie 5
Badge
Er wordt zo af en toe om gevraagd, maar de NS is er voor reizigers vervoer. Edit: @tridek_ok zegt hieronder dat het gewoon in de consessie staat beschreven
Dat fietsen en bijv ook honden tegen een bepaald tarief meemogen is een extraatje.

Het vervoer van fietsen is gewoon onderdeel van de concessie hoofdrailnet, geen extraatje dat NS zelf als service bedacht heeft.
Reputatie 5
Badge

Dat fietsen en bijv ook honden tegen een bepaald tarief meemogen is een extraatje.Het vervoer van fietsen is gewoon onderdeel van de concessie hoofdrailnet, geen extraatje dat NS zelf als service bedacht heeft.

Dan heb ik mij al die jaren vergist, ik wist niet dat dat er in stond gespecificeerd. Bedankt 👍
Zie art. 29

https://www.ns.nl/binaries/_ht_1533714788418/content/assets/ns-nl/over-ons/concessie-voor-het-hoofdrailnet-2015-2025.pdf
Reputatie 3

Tipje: fiets langs de Vliet!
Reputatie 7
Badge +3
Ja, langs de Vliet, zo heb ik het al 2 of 3 keer gefietst.

Reageer