beantwoord

Fietsenstalling, wat doen na 1e jaar abonnement

  • 26 January 2023
  • 11 reacties
  • 110 Bekeken

Reputatie 2

Ik heb een doorlopend abonnement voor de fietsenstalling op Utrecht CS. Ik realiseer mij net dat ik in het 2e jaar zit en dat de sticker tot december is. Ik kan nergens informatie vinden wat te doen en ik heb ook geen herinnering ontvangen. Haal ik een nieuwe sticker met mijn OV chipkaart?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 26 January 2023, 13:50

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 3

Goedemiddag Mo,

 

Geen idee of de sticker hetzelfde is als de tag, maar als ik zo even de Algemene Voorwaarden browse vind ik dit:

 

1. De Abonnementhouder kan een Fietstag aanvragen in de Stalling. De Abonnement- houder is hiervoor het bedrag verschuldigd zoals dat is opgenomen in de Tarieflijst.
2. Indien de Fietstag defect of beschadigd raakt kan de defecte en/of beschadigde Fietstag in de Stalling kosteloos worden geruild tegen een nieuwe Fietstag. Een overzicht van Stallingen waar de defecte Fietstags kunnen worden geruild is te vinden op www.ns.nl/snellerstallen.
3. Het gebruik van de Fietstag en de bevestiging van de Fietstag geschiedt op eigen risico van de Abonnementhouder. NS Fiets is niet aansprakelijk voor een gebrek aan de Fietstag of voor onjuiste bevestiging daarvan.
4. De Abonnementhouder verplicht zich de Fietstag enkel te gebruiken voor het doel waarvoor de Fietstag is verstrekt: het in- en uitchecken in de Stalling die geschikt is voor het gebruik van de Fietstag. Ander gebruik van de Fietstag is niet toegestaan. Bij vermoeden van misbruik van de Fietstag heeft NS Fiets het recht de Fietstag in te nemen en/of het gebruik daarvan onmogelijk te maken.
5. De Abonnementhouder is verplicht op eerste verzoek van NS Fiets de aan de Fietstag gekoppelde OV-chipkaart te tonen.

 

 

Ik ga ervan uit dat de beste stap op dit moment is, dat u even langs desbetreffende fietsenstalling gaat en even een medewerker daar aanspreekt. Zij zullen u waarschijnlijk verder kunnen helpen.

Reputatie 3

Overigens vind ik nergens iets over een einddatum of dergelijke voor die tags? Mogelijk wordt het gewoon samen met uw ov verlengd zolang u het abonnement behoudt.

 

Reputatie 2

Bedankt Tjan! Een tag is iets anders dan een sticker. Dit zijn de algemene voorwaarden op mijn abonnement: De pagina die je hebt opgevraagd is niet gevonden. | NS Die bestaan blijkbaar niet.

 

In de e-mail die ik bij de bestelling van het abonnement heb gekregen staat alleen "Na één jaar wordt je abonnement automatisch verlengd.” er staat niet dat ik actie moet ondernemen, maar dat lijkt mij sterk als de sticker tot december is.

Reputatie 3

Bedankt Tjan! Een tag is iets anders dan een sticker. Dit zijn de algemene voorwaarden op mijn abonnement: De pagina die je hebt opgevraagd is niet gevonden. | NS Die bestaan blijkbaar niet.

 

In de e-mail die ik bij de bestelling van het abonnement heb gekregen staat alleen "Na één jaar wordt je abonnement automatisch verlengd.” er staat niet dat ik actie moet ondernemen, maar dat lijkt mij sterk als de sticker tot december is.

Hmm, eventueel dat een moderator even naar die URL zou kunnen kijken.

 

Ik heb her en der gezocht bij bijv. wat oudere posts en gok zo maar even dat je het beste even bij de fietsenstalling zelf zal moeten navragen. Je betaalt immers nog steeds, dus ze zullen je vast wel een nieuwe sticker meegeven(of informatie). Het zou raar zijn als er service geweigerd wordt waarvoor men netjes voor heeft betaald.

Reputatie 2

Ja inderdaad, zodra ik gelegenheid heb zal ik op locatie informeren. Het is merkwaardig hoe de informatie voorziening is.

Reputatie 3

Ja inderdaad, zodra ik gelegenheid heb zal ik op locatie informeren. Het is merkwaardig hoe de informatie voorziening is.

Mocht je even de tijd er niet voor hebben, kan je ook met NS even bellen of chatten via het linkje hier zij zouden waarschijnlijk  ook meer weten dan ik. (Al zie ik dat de fietsenstallingmedewerkers niet altijd op hetzelfde lijntje zitten als menig NS personeel in de forums) 

 

Veel Succes 🤞🏻

Reputatie 6
Badge +2

Hi MevrMo,

Wat Tjan aangeeft, klopt helemaal! Je kunt bij de stalling een nieuwe sticker aanvragen. In de voorwaarden staat dit bij artikel 5. Neem wel het bewijs van jouw abonnement mee. De brief/e-mail over de verlenging van jouw abonnement is daarvoor voldoende.

Reputatie 2

Die voorwaarden heb ik nooit ontvangen, daar gaat ook wat mis bij NS. Goed om te weten, bedankt voor de informatie. Er staat niks vermeld over het vernieuwen van een sticker, er staat alleen dat er per abonnement maximaal 3 sticker verstrekt worden, een abonnement is maximaal 3 jaar?

 

De medewerker heeft de sticker ook op een andere plek aangebracht, wat niet overeenkomt met de voorwaarden.

Reputatie 6
Badge +2

Ik deelde de voorwaarden even opnieuw omdat jouw gestuurde link niet werkte. Wanneer je een sticker verliest, zit er een maximum aan voor het opnieuw verstekken (om misbruik te voorkomen). Jouw abonnement mag je zo lang laten doorlopen als je zelf wil. Hier zit geen maximum aan. 

Het kan dat het personeel van jouw stalling een andere plek voor de sticker hanteren dan de voorwaarden aangeven. Dit kan per stalling verschillend zijn. Wanneer je jouw nieuwe sticker ophaalt, kun je dat altijd even navragen of aangeven.

Reputatie 2

Hi Lorena, er staat niks in de voorwaarden dat de sticker vernieuwd dient te worden. Ik hoef dus geen actie te ondernemen.

Reputatie 7
Badge +3

Hi Lorena, er staat niks in de voorwaarden dat de sticker vernieuwd dient te worden. Ik hoef dus geen actie te ondernemen.

Aks er geen jaartal op staat dan zul.je hem.niet hoeven te vernieuwen.

Reageer