Breng net mijn fiets naar de fietsenstalling Amsterdam NS IJ zijde. Medewerker vertelt dat de stalling vanaf vandaag 4-5 weken dicht gaan.
Waar is dit voornemen op gebaseerd? Heeft het Rijk of RIVM hiertoe opdracht gegeven? NS voert zijn eigen regie 65 % minder treinen, fietsenstalling dicht.
Hoe krijg ik 1/12 deel van mijn jaarabonnement terug?
Beste antwoord door Rizana NS
Hi Arjen Berendse, welkom bij de NS Community. Het duurde even maar ik kan je het antwoord geven.
Het klopt dat er fietsenstallingen op Amsterdam Centraal (Ijzijde en Oost) dichtgaan vanaf morgen. De fietsenstallingen die sluiten, sluiten in ieder geval tot 6 april 2020. Normaal gesproken kan je alleen gebruik maken van de stalling waarvoor je het abonnement hebt afgesloten. Vanaf 21 maart kan je jouw abonnement van de stalling die gesloten is ook gebruiken in de stalling op het station die open blijft. In dit geval is dat Amsterdam Centraal (west, Stationsplein 33).
Op elk station is tenminste één bewaakte fietsenstalling open voor reizigers. Hieronder een lijst met de fietsenstallingen die sluiten per 21.03.2020:
Amsterdam Centraal
IJzijde
Oost
Amsterdam Zuid
Mahlerplein
Zuidplein opent nog even niet
Arnhem Centraal
Sonsbeekzijde
Breda Centraal
Centrum
Delft
Stalling 2 (Coenderpark)