Beste meneer/mevrouw
Allereerst zou ik het een ieder afraden die twijfelt over het afnemen van een NS flex product. Dit gezien mijn ervaringen, zolang het naar behoren loopt zzijn er geen problemen. Zodra er een fout bij de NS wordt gemaakt is alle logica zoek.
Hier volgt mijn relaas.
In september heeft mijn partner telefonisch geinformeerd over hoe mijn NS abonnement te beëindigen. Telefonisch kreeg zij te horen dat na wat administratieve handelingen aan de kant van NS (deze werden tijdens het gesprek uitgevoerd) dat het abonnement definitief beindigt kon worden via een kaartautomaat. Zolang de beëindiging niet binnen 14 dagen na het gesprek via de kaartautomaat definitief gemaakt werd zou er helemaal niets gebeuren.
(Niets bleek minder waar)
Een optie om Flex basis op de OV kaart te houden (zonder abonnement maar met uitgesteld betalen) werd aangeboden maar werd afgeslagen.
Vanwege al betaald te hebben hebben voor het abonnement: NS Flex Weekend Vrij en in de veronderstelling dat nog niets definitief beeindigt was werd er er gewoon gebruik gemaakt van vrij reizen.
Later bij toevallig inzien van de reisapp van de NS bleek dat voor de vrije reizen ineens het volledige bedrag gefactureerd werd. Na telefonisch contact met de NS en het misverstand uitgelegt gekregen te hebben werd mij aangeboden om het abbonement te herstellen zoals dat was voor het belletje.
Toch werd ik gefactureerd voor bijna meer dan het dubbele van de door mij gemaakte reiskosten. Wederom een telefoontje naar de NS. Hoewel de NS inziet dat de factuur onjuist is vraagt zij mij om de factuur te betalen en dan corrigeert de NS dat op de volgende rekening. Ik geef aan dat ik dat niet kan en ik het hoogst merkwaardig vind dat mij gevraagd wordt een bedrag te betalen wat ik de NS niet verschuldig ben.
Inmiddels heeft de NS het onjuiste factuur naar een incasso burau doorgezet.
Lieve en hopelijk verstandige medewerker van de NS die dit leest; Dit. Kan. Zo. Niet.
Graag ga ik in gesprek over en passende oplossing
Met vriendelijke groet
Fabian