beantwoord

flex abonnement niet klaar, dan maar losse ticket

  • 4 May 2023
  • 5 reacties
  • 105 Bekeken

Vandaag zal mijn NS flex abonnement in gaan, helaas werkt het abonnement niet. Dat betekend dat ik vandaag 1 ticket richting mijn werk moet kopen en wellicht ook 1 ticket naar huis. 
 

worden deze tickets gerestitueerd en word de startdatum van het abonnement dan ook aangepast naar evt een later moment?
 

groetjes

icon

Beste antwoord door mrfreeze 4 May 2023, 08:25

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Jhon996,

Had je het abonnement op een nieuwe OV-chipkaart besteld? Dan zou het vanaf de ingangsdatum automatisch moeten werken. Als dit niet het geval is, neem dan contact op met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter.

Als je het abonnement op een bestaande OV-chipkaart hebt besteld, moet je het eerst nog ‘ophalen’ bij een kaartautomaat. Dit kan vanaf de ingangsdatum. Daarna is het abonnement actief.

Ik had het besteld op een bestaande of kaart maar deze is niet op te halen op het automaat. Er staan geen producten op te halen, volgens het apparaat. Had nog telefonisch contact gehad, maar helaas!

Reputatie 7
Badge +3

“Had nog telefonisch contact gehad, maar helaas!”

Wat hebben ze gezegd dan? Ik neem aan dat je bovenstaande vragen ook aan de klanteNService hebt gesteld.

Op deze community helpen reizigers elkaar. Wij kunnen niet bij je klantgegevens en kunnen dus ook niet helpen met restitutie e.d. Daarvoor moet je echt bij de klanteNService zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Je had nog geen flex? Als het een wijziging binnen flex is, hoef je niets op te halen. Heb je voor het eerst flex dan gaat deze in op de datum die je gekozen hebt. Je krijgt dan mail als het abonnement klaarstaat bij de automaat.

Via de klantenservice kun je couponcodes vragen voor de reizen die je wilt maken, als jouw abonnement al in gegaan is maar niet actief is.

 

Badge +3

Heb je op de ingangsdatum ‘s nachts wel een mail gekregen dat het abonnement klaar staat om op te halen?

NS Flex heet (ongeacht het abonnement) Reizen op Rekening NS, en als reizigers dat zien bij het in/uitchecken wordt dat vaak gezien als ‘het werkt niet’ (want ik zie mijn abonnement niet).

Waaruit maak je op dat ‘het niet werkt’? Voor de rest, als je al een ov-chipkaart had kon je toch gewoon daarop reizen i.p.v. tickets kopen? Overigens kan je ook reizen op een bankpas of creditcard.

Reageer