Beste NS,
Ik gebruik een Flex-weekend vrij kaart naast een dalurenkaart. Dat betekent dat ik 2 aparte kaarten heb, omdat deze door NS niet gecombineerd kan worden. Nu heb ik per ongeluk de Flex-kaart gebruikt ipv de dalurenkaart. Ik heb hierover gebeld om dit te corrigeren, en kreeg de mededeling dat dit niet kan.
Dit vindt ik tuurlijk wel erg jammer; omdat ik nu financieel benadeeld ben, terwijl ik een abonnement heb die ik voor korting daarvoor kon gebruiken. Verder vind ik het wel vreemd dat de OV-kaart waarop ik het flexabonnenement heb staan niet heb geaccordeerd om voor deze kaart automatisch af te schrijven. Die toestemming heb ik alleen gedaan voor de automatische betaling van het abonnement. De toestemming voor het automatisch bijschrijven vanuit de bank heb ik alleen gegeven voor de OV-kaart waarop mijn dalurenabonnement op staat. Doordat er nu ongevraagd andere treinreizen door de NS van mijn rekening worden afgeschreven, is de bescherming bij vergissingen; een kaart waarop onvoldoende geld op staat, weggevallen. Dat wordt wel een heidens karwei om met twee identieke kaarten geen vergissing te begaan. Hoor graag hoe dit opgelost kan worden en zie ook graag een correctie van de gefactureerde treinreis.
Beste antwoord door Momo
Dat werd mij niet duidelijk uit jouw reactie. Maar het is zeker iets goedkoper en je zit niet met 2 kaarten te hannessen. Je zou wel voor een apart Dal Voordeel op saldo kunnen kiezen als je hier ook nog Keuzedagen bij hebt. In andere gevallen zie ik er geen toegevoegde waarde voor.