beantwoord

Flex Altijd vrij ook vrij te besteden?

• 7 januari 2019
  • 6 reacties
  • 266 Bekeken

Ik heb interesse in een abonnement Altijd Vrij van 347 euro.
Nu staat er bij de omschrijving een bepaald bedrag voor in de spits, buiten de spits en in het weekend.
Ik reis echter voornamelijk in de spits. Betekent dat dat ik nu bij moet betalen als het bedrag voor de spitsuren op is, terwijl ik het andere niet op maakt? Of ben ik zo vrij deze bedragen ook voor de spits te mogen gebruiken?
icon

Beste antwoord door Staanplaats 7 januari 2019, 07:23

Met het abonnement Altijd Vrij zijn reizen in zowel spits, dal als weekend afgekocht. Er hoeft dus nooit te worden bijbetaald.
De bedragen voor daluren en weekend staan erbij omdat Dal Vrij of Weekend Vrij ook als los abonnement worden verkocht.
Op dezelfde manier bestaat bijvoorbeeld een kortingsabonnement daluren uit een gedeelte dalkorting en een weekendkorting, de laatste kan als los abonnement worden aangeschaft.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Met het abonnement Altijd Vrij zijn reizen in zowel spits, dal als weekend afgekocht. Er hoeft dus nooit te worden bijbetaald.
De bedragen voor daluren en weekend staan erbij omdat Dal Vrij of Weekend Vrij ook als los abonnement worden verkocht.
Op dezelfde manier bestaat bijvoorbeeld een kortingsabonnement daluren uit een gedeelte dalkorting en een weekendkorting, de laatste kan als los abonnement worden aangeschaft.
Hallo Ronald-79, en welkom bij de NS Community.

Wanneer je een Altijd Vrij abonnement koopt kun je onbeperkt reizen. Het is niet een soort saldo wat je op kunt maken, je kunt daadwerkelijk de hele maand onbeperkt reizen. Staanplaats geeft ook al aan dat de andere tarieven voor andere abonnementen zijn. Kom je er zo verder uit?
LET OP!!!
Dat gratis reizen geldt overigens ENKEL en ALLEEN voor NS treinen. Voor ander OV geldt het niet.
Het is dus geen equivalent van een OV jaarkaart zoals je vroeger had.

Toch ga je €4152, per jaar betalen.

Vandaag helaas achter gekomen.
Badge +3
LET OP!!!
Dat gratis reizen geldt overigens ENKEL en ALLEEN voor NS treinen. Voor ander OV geldt het niet.

Niet voor bus/tram/metro (het niet-flex Altijd Vrij heeft dat ook niet), maar wél voor alle treinen in Nederland (dus zeker niet alleen NS). Edit: Dank herrie voor de toevoeging van uitzonderingen Thalys en Eurostar, maar die kan sowieso alleen maar met internationale tickets en zitplaatsreservering ;)

Voor OV Vrij kon je daar bij de klassieke versie een BTM (bus/tram/metro) Vrij bij bestellen (ik meen voor rond de 80 euro per maand). Bij Flex kan dat (nog) niet, maar een zone/ster abonnement bij een streekvervoerder (bijv. GVB/RET/HTM) zou geen probleem moeten zijn, en is vaak veel goedkoper.
maar wél voor alle treinen in Nederland (dus zeker niet alleen NS).
Buiten Thalys en Eurostar en met een toeslag voor de Intercity Direct tussen Rotterdam en Schiphol.
Reputatie 7
Badge +3
LET OP!!!
Het is dus geen equivalent van een OV jaarkaart zoals je vroeger had.

Toch ga je €4152, per jaar betalen.

Vandaag helaas achter gekomen.

Met Flex kun je na een maand opzeggen

Reageer