flex basis en toch saldo moeten laden | NS Community
beantwoord

flex basis en toch saldo moeten laden

  • 19 June 2022
  • 6 reacties
  • 164 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb mijn NS flex naar basis omgezet, maar bij gebruik van mijn kaart moet ik saldo laden. Hoe kan dat?
 

icon

Beste antwoord door Robert B 19 June 2022, 21:24

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4

Ik heb mijn NS flex naar basis omgezet, maar bij gebruik van mijn kaart moet ik saldo laden. Hoe kan dat?
 

dat hoef niet 

 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Met welke NS Flex variant dan ook reis je hetzelfde (op Rekening dus), in ieder geval met de trein.

Kreeg je de melding om saldo te moeten laden voor bus/tram/metro? Dan ontbreekt het BTM deel van NS Flex op je kaart, en zou dat ook vóór je wissel naar Flex Basis het geval zijn geweest.

Neem contact op met de Klantenservice (telefoon, chat, Twitter of Facebook) om het na te laten kijken.

In uitzonderlijke gevallen zoals na Samenreiskorting of een Klassewissel laden bij een Arriva/Blauwnet automaat (waar je met NS Flex niets te zoeken hebt eigenlijk) gaat het ook mis, daar kan jijzelf niets aan doen en zal vergoed worden.

Heb je de activatie naar NS Flex al opgehaald bij een automaat/oplaadpunt?

Reputatie 2

Heb je de activatie naar NS Flex al opgehaald bij een automaat/oplaadpunt?

Moet je tegenwoordig bij het aanpassen van je NS Flex abonnement dit bevestigen bij een automaat? 

Reputatie 7
Badge +1

Nee, ALS je hiervoor ook al FLEX-andere vorm had, dan niet. Wel als je nu voor het eerst FLEX gaat benutten.

Ben je soms in de war met betalen voor Bustram? OOk dat KAN op rekening met Flex-maar hoeft niet als je dat uitzet. Maar zonder meer precieze waarom van je vraag kunnen we slechts gissen

Heb je de activatie naar NS Flex al opgehaald bij een automaat/oplaadpunt?

Moet je tegenwoordig bij het aanpassen van je NS Flex abonnement dit bevestigen bij een automaat? 

Nee, als het een wijziging binnen NS Flex is niet. Alleen bij de eerste overstap naar NS Flex vanuit ROS en als je weer van NS Flex naar ROS gaat moet je iets activeren. Ook het aan-/uitzetten van BTM binnen NS Flex moet opgehaald worden. Maar ik kreeg van TS wel de indruk dat deze vanuit ROS is overgestapt. Dus dan moet het wel nog even.

Reageer