Flex Belgische student Delft

  • 9 oktober 2019
  • 1 reactie
  • 74 Bekeken

Min zoon studeert aan de TU Delft en heeft een campuskaart voor het stukje Antwerpen tot de grens. Hij probeert nu een flex- of ander abonnement voor het stukje grens-Delft te bemachtigen maar dat is een hele opgave. Eerst diende hij een Nederlands telefoonnummer te hebben dus kocht hij een Nederlandse simkaart. Nu dat in orde is lukt het echter nóg niet, want in de laatste stap vd procedure wordt hem duidelijk dat hij bij een Nederlandse bank moet zitten om.een abonnement te kunnen nemen.
Is er geen "gewone" betaalmethode beschikbaar, waarbij we met onze Belgische kaart/bank kunnen werken? Het lijkt ons toch te gek om ook nog es klant te worden bij een Nederlandse bank, enkel voor een treinabonnement?

Dank voor jullie reactie,
Bernadet Taymans

1 reactie

Hallo Bernadet Taymans, welkom op de NS Community!

Op onze site zijn abonnementen inderdaad alleen te bestellen met een betaling met iDEAL. Het spijt me, maar vanuit België is het lastiger om een abonnement te bestellen. Het telefoonnummer is niet verplicht in te vullen, dus die simkaart had niet gehoeven. Als hij een persoonlijke OV-chipkaart heeft of bestelt, dan kan er een regulier abonnement worden besteld via onze klantenservice of op het station bij een balie. Via onze klantenservice duurt het 10 dagen voor het abonnement in kan gaan, via een NS Tickets en Service winkel op het station kan de bestelling direct ingaan. Als je zoon graag NS Flex wil dan kan hij daarna het reguliere abonnement omzetten naar een NS Flex product.

Reageer