Ik heb me 11 juli aangemeld voor een flex daluren abo. Inmiddels is er € 5,10 geincasseerd, maar hoe activeer ik het abonnement? Het is vanaf 18 juli geldig (bevestigd per mail). Ik had daarbij ook een persoonlijke OV kaart aangevraagd, maar tot op heden geen bericht. Ik betaal dus de volle mep voor mn treinreizen. Wat doe ik fout?
Flex dal activeren
Beste antwoord door Tochjo
Als u bij de bestelling van het abonnement een persoonlijke OV-chipkaart hebt meebesteld, dan is het abonnement al direct klaar voor gebruik en hoeft er niets meer geactiveerd te worden.
Laat u zich bij het in- en uitchecken niet in de war brengen door de melding “Reizen op Rekening Trein” op het schermpje zonder de vermelding van uw abonnement: dat hoort zo. Het abonnement staat bij NS Flex niet op de kaart zelf, zodat wijzigingen in het abonnement kunnen worden doorgevoerd zonder deze bij een automaat te hoeven bevestigen. Daarom kan de tekst op het schermpje de naam van het abonnement niet tonen.
In Mijn NS kunt u na enkele dagen de ritprijs zien. Daarbij wordt dus rekening gehouden met het abonnement dat geldig was op het moment van de reis. In Mijn NS (de site, niet de app) kunt u zien welk abonnement actief is.
Of bedoelt u dat u de persoonlijke OV-chipkaart nog niet hebt ontvangen? Neem dan even rechtstreeks contact op met de klantenservice om te kijken wat de status is en om afspraken te maken over het kunnen reizen met korting totdat u de kaart ontvangen hebt. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag telefonisch bereikbaar op het nummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.