beantwoord

Flex Dal Voordeel proberen / 1ste maand 0 euro

  • 11 October 2021
  • 15 reacties
  • 1001 Bekeken

Heb NS Flex. Probeer "dal voordeel” te bestellen, waarbij nu 1ste maand gratis is, maar krijg een error ;  na stap betalen krijg ik een error "Note:ERROR: Coupon code ontbreekt. (100)". Bekend probleem?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 12 October 2021, 10:06

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +3

1e maand gratis dal voordeel? Hoe ben je hierover geïnformeerd?

Badge +3

Staat op de website:
 

 

Reputatie 7
Badge +4

Bij de voorwaarden staat wel dat het voor nieuwe klanten is, maar ik durf niet te zeggen of de fout er mee samenhangt. Ik zie niets over een couponcode.

Reputatie 7
Badge +3

Was ook vanavond een reclame op TV, in ieder geval tijdens “Kopen zonder kijken". 

 

Er er staat inderdaad bij de voorwaarden dat het alleen voor nieuwe klanten is. Maar als ik via MijnNS als bestaande Flex klant (momenteel Flex zonder abonnement en in 2019 kort Flex Dal Voordeel gehad) probeer te wijzigen krijg ik ook de prijs van €0 voor de eerste maand, alleen kom ik niet van stap 2  (controleren) naar stap 3 (betalen), dan inderdaad bovenaan in het rood “ERROR: Coupon code ontbreekt. (100)". Zelfde dus als TS.

Probeer ik het vanuit de webshop, en dan mijn andere kaart kiezen waarop alleen een OV-fiets abonnement dan krijg ik in het rood de melding “Deze OV-chipkaart kan niet meer worden gebruikt voor NS Flex. Kies voor een gratis nieuwe OV-chipkaart. (E100)”.  Deze kaart is geldig tot 8-5-2022.

Kies ik voor een nieuwe kaart, dan krijg ik dezelfde melding als met mjn kaart met OV-fiets. 

 

Overigens krijg ik dezelfde melding over ontbrekende couponcode als ik mijn Flex zonder abonnement wil wijizigen naar een ander Flex abonnement (bv Weekend Voordeel, Weekend Vrij). Er zit weer eens iets niet goed, en het is dus niet alleen bij deze actie van een maand gratis Dal Voordeel.

 

Reputatie 7
Badge +3

Dus je zou bij deze actie een gratis nieuwe kaart kunnen krijgen? Het is dat ik al 3 heb en niet op rekening wil reizen….

Reputatie 7
Badge +3

Daar lijkt het wel op MoDe. Dat zat ik me net ook te bedenken. Als ik het test zie ik bij (de poging tot) bestellen van dat Flex Dal Voordeel met eerste maand gratis op een nieuwe kaart geen eenmalige administratie kosten staan. 

Je kunt natuurlijk wel nu Flex Dal Voordeel bestellen op een nieuw kaart en na die gratis maand Flex compleet opzeggen en van de kaart verwijderen, heb je gewoon weer een kaart op saldo. Maar ja, met welk nut als je er al 3 hebt. En dan moet het wel werken, zonder die melding van couponcode.

Ik heb nu 2 kaarten, maar eentje verloopt dus in mei komend jaar.

Hallo pwiegers en welkom bij de NS Community,

 

Er was gisteren een storing gaande waardoor je deze foutmelding kreeg. Het is inmiddels verholpen en je kan het abonnement bestellen.

Reputatie 7
Badge +3

Hallo pwiegers en welkom bij de NS Community,

 

Er was gisteren een storing gaande waardoor je deze foutmelding kreeg. Het is inmiddels verholpen en je kan het abonnement bestellen.

Een storing bij NS? Dat gebeurt toch nooit?  😉

Kan ik het abonnement op een gratis nieuwe kaart bestellen en daarvoor ook een nieuw account aanmaken met ander e-mailadres?

Deze actie is in leven geroepen voor reizigers die nog geen abonnement hebben of in het bezit zijn van NS Flex basis of Weekend Voordeel. Als je een NS Flex Dal Voordeel abonnement hebt en hier gebruik van wilt maken dien je het abonnement te laten beëindigen, ophalen en een nieuwe bestellen.

Badge +3

Via https://www.ns.nl/abonnementen/reis-met-flex kan ik Flex Basis gewooon omzetten naar Dal Voordeel met eerste maand gratis.

Dus als je al Flex Dal Voordeel hebt zet je dat vandaag om naar Basis en bestel je morgen Dal Voordeel.

Krijg je een melding dat je Flex Basis de eerste maand niet mag wijzigen (dat kan eventueel wel via de klantenservice), dan doe je het gewoon over een maand. De actie loopt t/m 30 november.

Lukt het niet, dan lijkt het mij dat je gewoon (gratis) een nieuwe kaart kunt aanvragen. Ik heb dat niet geprobeerd want heb al 3 kaarten (waarvan eentje dus nu met een maand gratis Dal Voordeel).

Bestellen met een ander e-mailadres kan natuurlijk ook. Je krijgt dan een nieuw klantnummer en bijbehorende Mijn NS account erbij. Dat is dus gratis Dal Voordeel de rest van het jaar (voor de liefhebbers).

Reputatie 7
Badge +3

Via https://www.ns.nl/abonnementen/reis-met-flex kan ik Flex Basis gewooon omzetten naar Dal Voordeel met eerste maand gratis.

Dus als je al Flex Dal Voordeel hebt zet je dat vandaag om naar Basis en bestel je morgen Dal Voordeel.

Krijg je een melding dat je Flex Basis de eerste maand niet mag wijzigen (dat kan eventueel wel via de klantenservice), dan doe je het gewoon over een maand. De actie loopt t/m 30 november.

Lukt het niet, dan lijkt het mij dat je gewoon (gratis) een nieuwe kaart kunt aanvragen. Ik heb dat niet geprobeerd want heb al 3 kaarten (waarvan eentje dus nu met een maand gratis Dal Voordeel).

Bestellen met een ander e-mailadres kan natuurlijk ook. Je krijgt dan een nieuw klantnummer en bijbehorende Mijn NS account erbij. Dat is dus gratis Dal Voordeel de rest van het jaar (voor de liefhebbers).

Als ik er een gratis kaart bij krijg, bestel ik hem misschien wel met nieuw account en nieuw mailadres, zodat ik in vervolg wel Spoor, nieuws en acties ontvang 😉

Badge +3

Als ik er een gratis kaart bij krijg, bestel ik hem misschien wel met nieuw account en nieuw mailadres, zodat ik in vervolg wel Spoor, nieuws en acties ontvang 😉

Tja, dat ze dat nog niet gefixt hebben… Ik heb nu een account op Post en E-mail staan en de andere op alleen Post. Afwachten tot december wat er in de bus komt.

Op de vorige papieren SPOOR stonden mijn beide klant/accountnummers, dus inderdaad één exemplaar per adres (beide accounts stonden op Post only, mail over de digitale versie niet nodig want die staat op spoormagazine.ns.nl en zitten geen coupons bij)

Voor ‘aan de bewoner(s) van dit adres’ acties zoals Treinpakkers envelopjes weet de postbode blijkbaar dat ik NS klant ben, en gooit er dan meerdere in de bus omdat ik geen NEE/NEE sticker heb of zo? Wel een NEE/JA sticker (geen foldertjes).

Heb NS Flex. Probeer "dal voordeel” te bestellen, waarbij nu 1ste maand gratis is, maar krijg een error ;  na stap betalen krijg ik een error "Note:ERROR: Coupon code ontbreekt. (100)". Bekend probleem?

Link werkt niet heb net op Twitter gemeld kun je ook doen of NS bellen

Via https://www.ns.nl/abonnementen/reis-met-flex kan ik Flex Basis gewooon omzetten naar Dal Voordeel met eerste maand gratis.

Dus als je al Flex Dal Voordeel hebt zet je dat vandaag om naar Basis en bestel je morgen Dal Voordeel.

Krijg je een melding dat je Flex Basis de eerste maand niet mag wijzigen (dat kan eventueel wel via de klantenservice), dan doe je het gewoon over een maand. De actie loopt t/m 30 november.

Lukt het niet, dan lijkt het mij dat je gewoon (gratis) een nieuwe kaart kunt aanvragen. Ik heb dat niet geprobeerd want heb al 3 kaarten (waarvan eentje dus nu met een maand gratis Dal Voordeel).

Bestellen met een ander e-mailadres kan natuurlijk ook. Je krijgt dan een nieuw klantnummer en bijbehorende Mijn NS account erbij. Dat is dus gratis Dal Voordeel de rest van het jaar (voor de liefhebbers).

als je ander account wil vragen ze toch weer je adres dus dit is geen handige tip. En kan ik dan wel meerdere kaarten hebben?

Reputatie 7
Badge +3

 

als je ander account wil vragen ze toch weer je adres dus dit is geen handige tip. En kan ik dan wel meerdere kaarten hebben?

Ja, je mag meerdere kaarten hebben. Om uit elkaar te houden kun je het beste een andere foto er op zetten of op andere manier de kaart merken.

Reageer