flex dal wijzigen naar flex basis | NS Community
beantwoord

flex dal wijzigen naar flex basis

  • 31 October 2022
  • 9 reacties
  • 227 Bekeken

Wil flex dalvoordeel wijzigen naar flex basis. Waar staat dat op "mijn NS". Er staat alleen abo verwijderen.

icon

Beste antwoord door Laura NS 31 October 2022, 14:43

Bekijk origineel

9 reacties

Welkom op onze NS Community, Coropreis. Onder "Mijn producten" zie je jouw abonnement en bankgegevens. Daaronder staat "Meer over je abonnement" en kan je kiezen voor "Ander abonnement kiezen". Gaat dat zo lukken?

Reputatie 7
Badge +3

Wijzigen van flex abonnement naar basis kan na een maand. Heb je Dal voordeel al langer dan een maand en probeer je te wijzigen in MijnNS via de website?

Er staat nergens vermeld of je kunt aangeven per wanneer de wijziging moet ingaan en voor hoe lang het kan/mag (1 kalendermaand of, in mijn geval, 6 weken). Liefst zou ik nu al willen aangeven dat de wijziging over 2 weken moet ingaan. 

Deze wijze van wijziging abo lijkt meer op een annulering van het ene abo en het aanvragen van een ander abo en dat voelt raar als je alleen maar een tijdelijke wijziging wilt doorgeven.

Badge +3

Bij NS Flex bestaat niet zoiets als een tijdelijke wijziging. Elke wijziging geldt voor onbepaalde tijd, dus totdat u opnieuw een wijziging doorvoert. Een nieuwe wijziging doorvoeren kan weer na een maand. Zou u vandaag (25 november) uw abonnement wijzigen, dan kunt u dus opnieuw wijzigen vanaf 25 december.

Als u tijdelijk van abonnement wil wisselen, is het raadzaam om een herinnering in uw agenda te zetten op de dag dat u weer terug wilt wisselen naar uw oude abonnement. Wijzigingen kunnen namelijk niet van tevoren worden doorgevoerd, maar gaan direct in.

Reputatie 7
Badge +3

Er staat nergens vermeld of je kunt aangeven per wanneer de wijziging moet ingaan en voor hoe lang het kan/mag (1 kalendermaand of, in mijn geval, 6 weken). Liefst zou ik nu al willen aangeven dat de wijziging over 2 weken moet ingaan. 

Deze wijze van wijziging abo lijkt meer op een annulering van het ene abo en het aanvragen van een ander abo en dat voelt raar als je alleen maar een tijdelijke wijziging wilt doorgeven.

Een wijziging gaat per direct in, deze kun je niet vooruit plannen. Van duur naar goedkoper abonnement moet maand tussen zitten van goedkoop naar duur hoeft geen maand tussen.

Ik probeer hetzelfde maar de site laat mij niet bevestigen, er gebeurt gewoon niks op het einde. Is dit een fout op de website?

Reputatie 7
Badge +3

Ik probeer hetzelfde maar de site laat mij niet bevestigen, er gebeurt gewoon niks op het einde. Is dit een fout op de website?

Wat probeer je?

Badge +3

Het kan ook nog aan een ad/scriptblocker liggen dat je bepaalde opties niet te zien krijgt, maar via ns.nl/abonnementen Flex Basis bestellen zou gewoon moeten lukken (als je het Dalabonnement al langer dan een maand hebt).

Ik probeer hetzelfde maar de site laat mij niet bevestigen, er gebeurt gewoon niks op het einde. Is dit een fout op de website?

Wat probeer je?

Mijn flex abbo wijzigen van korting naar gratis. Het is ondertussen gelukt door de pagina te verversen en via een ander menu het te doorlopen. 

Het kan ook nog aan een ad/scriptblocker liggen dat je bepaalde opties niet te zien krijgt, maar via ns.nl/abonnementen Flex Basis bestellen zou gewoon moeten lukken (als je het Dalabonnement al langer dan een maand hebt).

 

 

Kan niet, deed het via mijn telefoon en zit geen adblocker op.

Reageer