beantwoord

flex pauzeren

  • 23 June 2022
  • 5 reacties
  • 4411 Bekeken

Kan ik mijn flex abonnement alleen per hele maand pauzeren of weer activeren?

icon

Beste antwoord door Thom 23 June 2022, 23:29

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Als je Flex Dal Voordeel langer dan een maand hebt kan je het op elk moment pauzeren (wisselen naar Basis) en krijgt dan de reeds betaalde dagen tot je volgende maandelijkse factuurdatum terug.

Als dat bijv. de 15e is en je wijzigt op 31 juli dan krijg je 14 dagen terug (van een maand met 31 dagen is dat dus € 2,30)

Besluit je om op 2 augustus toch weer Dal Voordeel te nemen dan krijg je een factuur voor 2 t/m 14 augustus, à € 2,14 en daarna op 15 augustus de factuur van € 5,10 voor de volgende maand.

De € 0,16 voor 1 augustus betaal je dan inderdaad niet.

Reputatie 7
Badge +4

Na een maand kunt u het elk moment stopzetten. Dat ‘pauzeren’ gaat door het Flexabonnement om te zetten naar Flex Basis en dat abonnement is zonder kosten. Als u het oude of een ander abonnement weer wilt activeren moet u even contact opnemen met Klantenservice. Daar lukt dat wel als het op de site de eerste maand niet gaat. In de praktijk kunt u het dus ook korter dan een maand pauzeren.

 

Het werkt dus beslist niet met een kalendermaand.

Hier heb ik ook een vraag over en vond het antwoord helaas nog niet bevredigend (of ik snap het gewoon niet goed 😅 )

Ik wissel ook wel eens tussen Dal voordeel (5,10 en korting reizen) en Basis (geen korting maar ook niet betalen) als ik weet dat ik wel of niet ga reizen.

Maar stel dat ik 31 juli wissel en 2 augustus weer terug. Hoe zit het dan met die 1 augustus, betaal ik daar toch nog 5,10 voor?

Reputatie 7
Badge +3

Flex Dal Voordeel (en elk andere betaald abonnemente)kan pas na 1 maand weer worden gewijzigd. Je kunt dus niet op 31 juli wijzigen naar Dal Voordeel en dan 2 dagen later weer terug naar Flex Basis.

Na die maand kun je wel op iedere gewenste dag wijzigen naar Basis. In de meeste gevallen betaal je dan eerst de €5,10 waarna later een terugbetaling volgt van de dagen dat je het niet gebruikt.

Ik heb al even een abonnement dus zou dus wel op ieder gewenste dag kunnen wisselen. En dan gaat er een nieuwe maand in (ik bedoel abonnement maand)

Bedankt Memo voor je reactie.

 

Reageer