beantwoord

Flex weekend vrij korting wegens bij-abo pauzeren


Omdat mijn bij-abonnement beëindigd is door de NS kon ik gebruik maar van 1 jaar weekend vrij bij ns flex met korting. Dit heb ik gedaan, maar nu wil ik deze pauzeren en volgende maand hier geen gebruik van maken. De maand daarna wel weer.

Via mijn ns zie ik alleen de optie "opzeggen". Gaat de korting mee en geldt deze het hele kalenderjaar? Ook als er tussentijds wordt "opgezegd"? Kan ik dus bij wijze van om de maand weekend vrij aanzetten en blijft de korting geldig?

icon

Beste antwoord door Rizana NS 11 March 2022, 20:46

Bekijk origineel

10 reacties

Officieel gezien is het zo dat je na elke wijziging, ook náár NS Flex Basis, een periode hebt van een maand waarin je geen nieuwe wijziging kan maken.

De praktijk leert echter dat het vanuit NS Flex Basis naar iets anders vaak wel kan via je Mijn NS account, en anders doen we als Klantenservice niet moeilijk over zo'n wijziging.

Als je hebt gewijzigd naar een kortingsproduct, dan moet je wel echt de volle maand eerst doorlopen voordat je het opnieuw kan wijzigen.

Dank allemaal! Het lijkt erop dat ik inderdaad wel kan wijzigen van abonnement naar een flex basis. Op basis van het antwoord van Rizana concludeer ik dus dat ik bij wijze van meerdere keer kan switchen tussen weekend vrij en een flex basis abonnement, zodat ik alleen betaal voor de maanden weekend vrij dat ik het echt nodig heb.

Nu komt de volgende vraag @Rizana NS : bij flex basis staat dat je ook deze minimaal voor 1 maand af moet sluiten voordat je deze weer kan wijzigen. Dat zou betekenen dat continue switchen naar mijn behoefte, en bijv 2 weken terug te gaan naar flex basis, niet mogelijk is. Klopt dat? Dan zou ik dus enkel 1 maand weekend vrij, 1 maand flex basis, 1 maand weekend vrij, 1 maand flex basis, enzovoort af kunnen sluiten?

Reputatie 7
Badge +3

Ik krijg dit bij Mijn producten:

Ander abonnement kiezen gaat naar de webshop en Mijn abonnement opzeggen gaat inderdaad naar wat Rizana aangaf, bij klikken op Ik wil opzeggen kom je vervolgens op naar een Hulp bij online opzeggen pagina waar je een aantal vragen moet invullen (zoals ‘Waarom wil je je abonnement opzeggen?’) en vervolgens wordt verwezen naar de chat of telefonische klantenservice.  Je kunt dus nog steeds niet opzeggen via MijnNS, je moet altijd nog contact opnemen met de klantenservice. En om daar te komen moet je de vraag waarom je wilt opzeggen beantwoorden (keuze uit aantal antwoorden). 

Badge +3

Als je klikt op “Bekijk productdetails” dan zie  je het staan en kan je doorklikken. De chat krijgt vervolgens al diverse info uit Mijn NS.

Dan zie ik dit: 

Wijzig abonnement gaat naar de webshop en Abonnement aanpassen doet niets (wijst naar de pagina die ik al in beeld heb).

Lijkt erop dat die pilot voor geselecteerde klanten is?

Ik zie het niet, maar goed.. 

 

Als je klikt op “Bekijk productdetails” dan zie  je het staan en kan je doorklikken. De chat krijgt vervolgens al diverse info uit Mijn NS.

Badge +3

Ik zie het niet, maar goed.. 

Bij een andere account staat nog steeds 30 april voor de volgende factuur

Je kunt inderdaad niet meer direct wijzigen via de Startpagina, want dan eerst naar Producten. Daar kan je dan wijzigen (via de webshop).

Wel deze natuurlijk maar dat heeft niets met Mijn NS te maken en hoef je niet voor ingelogd te zijn.

Hoe dan ook, voor TS @Ditiseengebruikersnaam is opzeggen niet aan de orde, dus dan gewoon pauzeren (wijzigen naar Flex Basis) met behoud van je 35% korting als je weer Weekend Vrij wilt in het afgesproken jaar (voor datum zie je e-mail maar dat zal wel 31-03-2023 zijn).

In Mijn NS zie je het volgende “Mijn abonnement opzeggen” staan, als je daarop doorklikt krijgt je de keuze: 

Abonnement opzeggen

Ik wil opzeggen

Ik heb al opgezegd en heb een vraag

 

Daarop kan je doorklikken en uiteindelijk krijg je een advies.
Deze optie is bij opzeggen wel handig: 

Chat met een medewerker Onze collega weet alvast van je situatie en helpt je verder met het abonnement

 

Dit is omdat je ingelogd bent met je account, de medewerker op de chat kan direct de gegevens erbij pakken, dit werkt dus sneller. Ik zou zeggen, probeer het eens @Robert B

 

Edit: Dit is trouwens een pilot.

Badge +3

Precies dat dus, het recht op korting op Weekend Vrij blijf je een jaar houden. Maar dit vind ik vreemd:

Via mijn ns zie ik alleen de optie "opzeggen"

Opzeggen via Mijn NS, is dat nieuw? Dat moet toch altijd via de Klantenservice?

Beste Ditiseengebruikersnaam en welkom bij onze Community. 

Als je het abonnement wijzigt naar een andere abonnement vervalt het recht op korting. Mocht je na een maand bijvoorbeeld te besluiten terug te willen naar het Weekend Vrij abonnement en dit valt nog binnen de oorspronkelijk afgesproken periode dan geldt het recht op korting wel weer.

Wanneer je het abonnement volledig opzegt, vervalt de korting. In jouw geval kan je dus het beste jouw abonnement wijzigen naar NS Flex Basis.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Ik weet het niet zeker maar bij eerdere kortingsacties (Flex Weekend Vrij voor €25 een jaar lang bij bestellen in september 2020) kreeg je een e-mail met info tot wanneer de korting geldig was.

Gedurende de looptijd kon je gewoon het abonnement pauzeren (wisselen naar NS Flex Basis via Mijn NS of via de webshop) en daarna weer aan zetten op elk moment.

Bij het weer aan zetten krijg je dan wel de normale prijs te zien, maar de korting zou als aparte regel op je factuur moeten komen. Dat zou dan € 11,06 zijn voor Weekend Vrij zonder dalkorting, maar ik neem aan dat je ook een jaar lang 35% korting krijgt op de €3 voor de dalkorting, en misschien ook wel op de €6 voor 1e klas, als je dat voorheen had.

Wat er in de e-mail staat is geldig, dus mocht op een factuur de korting (die € 11,06 of 35% van je abonnementskosten) ontbreken dan neem contact op met de Klantenservice om het op een volgende factuur te corrigeren. Ging in het verleden wel vaker mis namelijk.

Reageer