flex wel betaald maar storing bij bank

• 28 april 2020
  • 9 reacties
  • 200 Bekeken

Goedemiddag , 

Ik heb bericht gehad dat ik voor 28 april mijn abonnement moet betalen van flex. 
mijn bank heeft al 2 dagen storing maar heb het bedrag wel gestort. 
Het kan door Koningsdag en de storing dus zijn dat dit morgen pas op de bank staat bij jullie. 

is dit een heel groot probleem ?

vriendelijke groet

miranda walma 

9 reacties

Dag Miranda. Welkom bij de Community!

Of het een groot probleem is, is met name afhankelijk van de hoeveelheid betalingsverzoeken die je hebt gehad. Als je hebt betaald naar aanleiding van de 1e of 2e betalingsherinnering is er niet zoveel aan de hand. Heb je een 3e, laatste aanmaning gehad waar in stond aangegeven dat je vóór 28 april had moeten betalen dan zal de betaling vermoedelijk te laat bij ons arriveren. Er zal dan een bericht volgen dat je product zal worden beëindigd en de betaling zal worden overgedragen aan het incassobureau.

Goeie dag , 

die mail heb ik inderdaad zojuist ontvangen. Ik heb de betaling alleen al wel verricht en die stond vanmiddag om 14.00 pas op de rekening zag ik net door de storing en Koningsdag terwijl dit al overgemaakt was. 

maar nu is dus het bedrag betaald , en krijg ik alsnog de incassokosten en de beëindiging van het abonnement. 

dan zou ik dus de betaling terug moeten hebben , anders betaal ik dus eigenlijk dubbel. Hoe kan ik dit het beste nu oplossen ?

Mijn bank ook gevraagd hoe en wat. En door Koningsdag en het weekend bleek de verwerkingstijd langer. Wat mij verbaasd omdat ik dezelfde bank heb. 
maar dat betekend dus nu dat ik en de abonnement kosten betaal. En de incassokosten ?! Sorry maar dat gaat er bij mij niet in. Prima dat ik incassokosten moet betalen maar dan wil ik mijn abonnementsgeld wel terug. Ik ga niet 2x betalen en alsnog gedeactiveerd worden. 

Als de betaling is doorgezet naar het incassobureau ontvang je op korte termijn een bericht van het incassobureau met de bijkomende kosten. Restitutie van het abonnementsgeld ontvang je wanneer de openstaande (incasso)kosten zijn voldaan.

Ah okay. Dus geen dubbele betaling. Alleen incassokosten. En is het dan mogelijk dat mijn kaart weer geactiveerd word ?

Reputatie 7
Badge +4

Het criterium bij de uiterste betaaldatum is niet dat u betaald heeft, maar of het op tijd is bijgeschreven op de rekening van NS. Is dat laaste niet het geval, dan gaat het naar het incassobureau, stopt uw abonnement en na betaling van alle kosten krijgt u het eventueel te veel betaalde terug.

Het werkt dus anders dan u mogelijk veronderstelt. Ook al heeft u betaald en komt het geld door externe omstandigheden niet op tijd op de rekening van NS te staan, dan is het toch te laat betaald.

U neemt dit risico helaas als u het op het laatste moment overschrijft en het is nu jammer, maar helaas. Ik zeg het wat minder vriendelijk, maar het is wel zo het werkt. Het moet niet alleen op tijd betaald zijn, maar ook op tijd op de rekening van NS staan. Dat en dat alleen is uw bewijs van betaling.

Het valt nu op geen enkele wijze meer terug te draaien. Het is een volledig geautomatiseerd proces, waarbij NS medewerkers niet kunnen ingrijpen en daarom vragen heeft geen enkele zin. U bent helaas de kosten van het incassobureau kwijt.

U bent er natuurlijk bij het afsluiten van het abonnement mee akkoord gegaan dat uw rekening op tijd betaald wordt. En alleen op tijd op de rekening van NS betekent op tijd betaald. Uitstellen tot het laatste moment, is helaas niet verstandig. U heeft geen dubbele kosten, maar u bent wel 40 euro kwijt voor de incasso. Bij niet-betalen lopen de incassokosten snel op. Het is zonde van het geld, imho. Op tijd alles voldoen, is veruit het goedkoopste. ;-)

U kunt daarnaast een half jaar lang geen Flexabonnement meer aanschaffen. Ook daar is niets meer aan te doen.

Leuker kan ik het niet maken, maar zo functioneert het dus wel.

Jouw NS Flex abonnement zal nu op inactief worden gezet en NS Flex kan niet opnieuw worden afgesloten voor een periode van 6 maanden. Op je kaart kan je nog wel Reizen op Saldo of een klassiek abonnement afsluiten. 

Reputatie 7
Badge +3

Mijn bank ook gevraagd hoe en wat. En door Koningsdag en het weekend bleek de verwerkingstijd langer.

Dat van Koningsdag is een smoes van de bank, want voor het betalingsverkeer is Koningsdag een normale werkdag.

Reputatie 7
Badge +3

Los van hoe snel een betaling is ontvangen bi NS, verbaas ik me er over dat het wordt doorgezet naar een incassoburo met de bijkomende incasso kosten terwijl gelijktijdig het abonnement toch al wordt stopgezet en de klant vervolgens het abonnementsgeld terug krijgt.  Als je betaalt en daarbij ook incassokosten betaalt dan heb je toch aan je betaalverplichting voldaan, weliswaar te laat en zou het abonnement niet stopgezet moeten worden? En als NS sowieso toch al het abonnement stopzet dan is er geen noodzaak om het door te zetten naar incassoburo en de klant op te zadelen met incassokosten. 

Reageer