Fout in factuur | NS Community
beantwoord

Fout in factuur

  • 28 February 2022
  • 7 reacties
  • 228 Bekeken

De NS heeft per 1 maart 2022 het bij-abonnement opgezegd. Vandaag heb ik de factuur ontvangen waarin is aangegeven dat ik het bij-abonnement voor de periode 23-2 tot 23-3 moet betalen. Lijkt mij een overduidelijke fout die niet had hoeven te worden gemaakt. Immers vorig jaar werd al aangekondigd dat de bij-abonnementen per 1 maart 2022 zouden worden opgezegd. Op welke wijze gaat die fout worden hersteld? 

icon

Beste antwoord door Laura NS 28 February 2022, 14:20

Bekijk origineel

7 reacties

Er wordt uiteraard gezorgd voor restitutie van de ongebruikte dagen via een volgende factuur.

Reputatie 7
Badge +1

Er wordt uiteraard gezorgd voor restitutie van de ongebruikte dagen via een volgende factuur.

 

Als het inderdaad per 1 maart 2022 is opgezegd door NS (ik ken het hele product niet), dan is deze reactie van Laura m.i., niet afdoende. NS dient gewoon een excuusbrief te sturen met daaraan gekoppeld de juiste factuur en het teveel betaalde onmiddellijk te restitueren.

 

Reizigers mogen niet verrekenen als ze een vordering en een schuld bij NS hebben, maar ook NS mag dat natuurlijk niet. 

Wat je zegt gebeurt ook uiteindelijk gewoon. Er wordt geïncasseerd, daarna wordt het teveel betaalde bedrag teruggestort.

Reputatie 7
Badge +1

Je geeft eerst aan dat er voor restitutie plaatsvind op de volgende factuur. Zoals ik aangeef is dat niet toegestaan en dient er een correcte factuur te worden gezonden en het teveel betaalde bedrag binnen een week?? te worden terugbetaald. 

 

Je zegt nu gebeurt ook gewoon maar de eerste reactie is dus niet correct neem ik aan. Graag een bevestiging.

Wat mijn collega aangeeft in beide reacties klopt gewoon. Je krijgt een creditfactuur waarop de teveel betaalde kosten worden gerestitueerd.

Reputatie 7
Badge +1

Nee Aurora dat klopt niet. Je collega spreekt in het eerste bericht duidelijk over een volgende factuur en helemaal niet over een credit-factuur. Dat zijn echt 2 heel verschillende zaken. (ik werk op een boekhouding). Sowieso is het natuurlijk al niet erg netjes dat als je iets een jaar geleden aankondigt dat je na dat jaar niet in staat bent een correcte factuur te versturen. Maar ik sluit bij deze de discussie want zinloos.

Badge +3

Zolang een saldo-abonnement op een kaart staat zal dat aangesproken worden (en er dus voor betaald moeten worden).

Feit is dat bij een eerstvolgende incheck bij NS het abonnement van een kaart kan worden verwijderd (dat zal dan per 1 maart zijn) en diegene dan dus op voltarief reist en mogelijk niet door een poortje mag wegens te weinig saldo.

Je partner/gezinslid moet dan dus *via de link in de mail* NS Flex met 35% korting voor een jaar bestellen.

Maar ja, als ze die mail niet wensen te sturen of je te helpen via de Klantenservice houdt het op natuurlijk.

Van een factuur voor 23 feb t/m 22 mrt krijg je natuurlijk (na het ‘verflexen’) de reeds betaalde dagen terug.

Dat is via een tussentijdse creditfactuur (zoals @Henkpeetersen al zegt) en dat heb je echt binnen een week na de handeling bij een automaat wel op je rekening, hoef je verder niets voor te doen behalve het nieuwe NS Flex abonnement ophalen.

Het saldo van je kaart krijg je via de eerste maandfactuur terug, dat staat direct als € Klanten service in je Reishistorie, met een minteken bij het bedrag.

Het verwijderen van een abonnement bij een NS incheck ziet er als volgt uit (screenhot 2020, toen Eindhoven - Steenwijk nog € 27,00 kostte zonder korting).

 

Reageer