beantwoord

Fout in tarievenlijst 2019?

• 26 januari 2019
  • 10 reacties
  • 300 Bekeken

Badge +3
In het document NS Tarieven 2019 (pagina 2) viel me het volgende op:

Jaarabonnementen (2e klas):
  • Altijd Vrij - per maand € 346,-
  • OV Vrij - per maand € 593,46
  • BTM Vrij bij Altijd Vrij - per maand € 58,70
  • BTM Vrij bij Dal Vrij - per maand € 247,46
Ook staat er:
  • OV Vrij is een combinatie van de volgende reisproducten:
  • Altijd Vrij - onbeperkt reizen met alle treinen * in Nederland (* is uitgezonderd Thalys en IC direct toeslag)
  • BTM Vrij - onbeperkt reizen met alle bussen, trams en metro's in Nederland
Dan zou OV Vrij dus € 346,- plus BTM Vrij à € 58,70 = € 404,70 moeten kosten, en geen € 593,46.

Toevallig is dat hoge bedrag wél gelijk aan € 346,- plus € 247,46 maar dat hoort dus bij Dal Vrij en niet bij Altijd Vrij?

Ik denk dus dat daar de BTM Vrij bedragen verwisseld moet worden, of het bedrag voor OV Vrij niet klopt. Of zie ik iets over het hoofd?🤔

Tweede vraag, wat zijn de spitsbeperkingen voor BTM Vrij bij Dal Vrij? Reis je dan doordeweeks na 9:00 gratis in BTM en daarvoor op saldo (zoals ik zelf heb met Hermes Dal Vrij)? En waarom moet dat dan in hemelsnaam maar liefst € 247,46 kosten?
icon

Beste antwoord door Iris NS 7 februari 2019, 22:19

Hoi Robert B.,

Het PDF-bestand is inmiddels vervangen. Bedankt voor de heads up!
Bij een Dal Vrij kan inderdaad BTM Vrij worden aangeschaft, maar tegen het marktconforme tarief. Dit tarief van €234,- is gebaseerd op het BTM-netabonnement, dat te koop is bij de BTM-vervoerders.
Bekijk origineel

10 reacties

@Robert B,

NS geeft je gelijk als je naar de info over de klassieke abonnementen gaat kijken. 😉

Bedankt, Robert B! Ik zal het even uitzoeken 🙂.
Reputatie 6
Badge +2
201901 26 20:34 tarieven2019
Ook zou nu BTM Vrij bij een bijabonnement Altijd Vrij hetzelfde kosten als bij een hoofdabonnement Altijd Vrij (€ 58,70/mnd).
Reputatie 6
Badge +2
wat zijn de spitsbeperkingen voor BTM Vrij bij Dal Vrij?
Geen.
Badge +3
Juist. En waar komt die € 247,46 voor BTM dan in zicht, ooit?

BTM Vrij (ster/zone/regio) kan je immers gewoon bij elke vervoerder kopen, en als dat niet samengaat met Flex dan krijg je (in ieder geval bij GVB en RET en HTM) gewoon een ov-chipkaart in bruikleen! Je betaalt dan wel een borgsom...
Reputatie 6
Badge +2
NS Tarieven 2019
De forumsoftware voegt parameters toe aan de url (o.a. _ga=..), waardoor de link pas werkt na verwijdering daarvan (alles vanaf het vraagteken) op de adresbalk.

Nog een poging:

https://www.ns.nl/binaries/_ht_1547808758890/content/assets/ns-nl/tarieven/tarieven-2019.pdf

Geen van de drie links werkt, de hier weergegeven url wel. Twee dagen geleden werkte de eerste (bovenaan) nog wel.
Badge +3
Die volledige url doet het bij mij ook niet, knippen en plakken werkt uiteraard wel.

Vreemd inderdaad, want toen ik het topic plaatste werkte het gewoon.
Reputatie 6
Badge +2
201901 30 8:45 linkbug
Met de workaround van https://community.ns.nl/de-ns-community-61/bug-forum-kan-niet-meer-linken-naar-sommige-ns-url-s-zoals-die-van-het-bestand-ns-tarieven-55405#post372147:

www.ns.nl/binaries/_ht_1547808758890/content/assets/ns-nl/tarieven/tarieven-2019.pdf
Hoi Robert B.,

Het PDF-bestand is inmiddels vervangen. Bedankt voor de heads up!
Bij een Dal Vrij kan inderdaad BTM Vrij worden aangeschaft, maar tegen het marktconforme tarief. Dit tarief van €234,- is gebaseerd op het BTM-netabonnement, dat te koop is bij de BTM-vervoerders.
Reputatie 6
Badge +2
201901 26 20:34 tarieven2019
Ook zou nu BTM Vrij bij een bijabonnement Altijd Vrij hetzelfde kosten als bij een hoofdabonnement Altijd Vrij (€ 58,70/mnd).

201902 8 7:11
Nog niet duidelijk is of dit een fout is die nog niet hersteld is, of een stilzwijgend doorgevoerde verandering.

Reageer