beantwoord

Foutief overstaptarief dalvrij na busreis

• 14 maart 2019
  • 4 reacties
  • 120 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Goedemorgen,

Ik reis met een Dal-Vrij abonnement van het oosten van het land naar Amsterdam Holendrecht. Hierbij moet ik op Amsterdam Bijlmer Arena bij NS uitchecken en weer inchecken om van perron te wisselen. Normaal geldt hier gewoon dat ik gratis incheck omdat dit binnen de overstaptijd van 35 minuten is. Echter, deze en afgelopen week heb ik in totaal 3x meegemaakt dat op Arena ik opeens vol tarief krijg gerekend. Donderdag had ik dit, dinsdag niet, gisteren en vandaag weer wel.

Nou krijg ik wel elke keer van de klantenservice netjes het geld teruggestort, maar het is wel onhandig om daar elke keer achteraan te bellen. Er gaat vermoedelijk ergens in het systeem iets mis, vandaar deze topic: Om dit probleem te melden en te vragen wat er nu eigenlijk precies misgaat.

Zoals eerder genoemd heb ik hier normaal geen last van, en afgelopen dinsdag ook niet. De enige gemene deler hier is dat ik op de dagen dat het mis ging, eerst een busreis heb gemaakt om op het station te komen. Dus misschien dat daar het probleem ligt? Dat het systeem door de busreis in de war komt en daarom niet weet te herkennen dat ik wel degelijk goed ben ingecheckt en uitgecheckt bij NS?

Hieronder een screenshot van de reis van woensdag, om te laten zien dat de tijden gewoon kloppen.

icon

Beste antwoord door Dennis 14 maart 2019, 09:08

201903 14 9:07 bugvanritnaarreisnabtm
Dit komt overeen met https://community.ns.nl/ov-chipkaart-5/bug-van-rit-naar-reis-45192.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Zeer vreemd.
Reputatie 6
Badge +2
201903 14 9:07 bugvanritnaarreisnabtm
Dit komt overeen met https://community.ns.nl/ov-chipkaart-5/bug-van-rit-naar-reis-45192.
Zorgelijk dat dit soort bugs toch weer terugkeren
Reputatie 6
Badge +2
Zorgelijk dat dit soort bugs toch weer terugkeren
201903 14 11:48
Ja, hij is teruggekeerd of bestaat nog steeds, afhankelijk van de vervoerder.

Reageer