beantwoord

Foutief voorgelicht tijdens opzeggen abonnement

• 23 december 2014
  • 9 reacties
  • 296 Bekeken

Per 6 januari 2015 heb ik mijn Dal vrij abonnement opgezegd. Mij werd telefonisch een nieuwe aanbieding gedaan als ik toch zou besluiten om het abonnement voort te zetten. Ik kreeg daartoe bedenktijd tot 6 januari.
De aanbieding bleek voor mij interessant en ik besloot daarom in te gaan op de aanbieding.
De reactie was ronduit teleurstellend. Het abonnement was al opgezegd en ik kon alleen een nieuw abonnement afsluiten tegen hetzelfde tarief.
Ik vraag mij af wat de meerwaarde is om een nieuwe aanbieding te doenm, maar die in te trekken als je als klant op de aanbieding wenst in te gaan. Niet echt klantvriendelijk en voor mij in ieder geval reden om geen nieuw abonnement af te sluiten voor de normale prijs.
Wat je toe zegt moet je ook nakomen lijkt me, maar kennelijk geldt dat niet voor NS.
Erg teleurstellend.
icon

Beste antwoord door Herman NS 23 december 2014, 12:30

Hallo Arno1313,

Als het abonnement al is beëindigd is het lastig om dit ongedaan te maken. Wil je me een privébericht sturen? Vervolgens zal ik kijken of ik nog iets voor je kan betekenen.

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum 'abonnementen' om de vindbaarheid te vergroten.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

9 reacties

Hallo Arno1313,

Als het abonnement al is beëindigd is het lastig om dit ongedaan te maken. Wil je me een privébericht sturen? Vervolgens zal ik kijken of ik nog iets voor je kan betekenen.

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum 'abonnementen' om de vindbaarheid te vergroten.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Voor degenen die benieuwd zijn naar de afloop:
(In het antwoord wekt Herman NS immers de indruk dat hij mogelijk nog iets voor me kan betekenen)
In een privé-bericht heeft Herman NS mij duidelijk gemaakt dat de gedane aanbieding niet meer geldig is.
Voor mij als klant vanzelfsprekend erg teleurstellend.
Er is ook geen nieuwe aanbieding gedaan.
De enige optie is een nieuw abonnement afsluiten voor .......de normale (hoge) prijs (en dat ga ik niet doen).
Geen reclame voor NS.
Echt raar want ook een mondeling aanbod dat je aanneemt is gewoon rechtsgeldig.

Bovendien had je bedenktijd tot 6 januari , ik neem aan 2015....

En wat Herman NS zegt is ook bizar. het is "lastig" ???

Hoe lastig is om het in te voeren in een PC en het bedrag aan te passen....
Dat is lastig binnen een systeem waarbij alles zo uniform mogelijk moet. Zo'n systeem geeft gewoon geen autorisatie aan gebruikers om afwijkende afspraken/bedragen/data in te voeren buiten actieperiodes om. Het is volstrekt normaal dat systemen binnen grote bedrijven op een dergelijke manier werken.
Lastige zaken kunnen ook opgelost worden.

Een mondelinge toezegging moet ook gewoon nagekomen worden. Misschien legt de NS dit ook vast op een bandje.

Bovendien loopt het abonnement nog en moet dat niet bij een automaat er af gehaald worden door de klant ?

Vervelend he die lastige klanten....
Het verhaal is nog niet ten einde.
Inmiddels is het abonnement dus daadwerkelijk beëindigd en nu wil ik een Dal voordeelkaart aanschaffen.
Tot mijn stomme verbazing is mijn OV chipkaart nu geblokkeerd en kan er dus geen nieuw abonnement worden afgesloten.
Oplossing: "Meneer, u dient zelf een nieuwe OV-chipkaart aan te schaffen en dat duurt ongeveer twee weken". Kosten €7,50.
Het is werkelijk ongelooflijk!

Kan iemand van de NS mij uitleggen waarom mijn OV-chipkaart nu opeens geblokkeerd is?
Wanneer je een nieuwe (lege) kaart aanschaft is die met 2-3 werkdagen in huis en kan daar een abonnement per direct op ingaan. Het duurt enkel twee weken wanneer je een abonnement mét (gratis) persoonlijke kaart aanschaft via onze webshop.
En waarom is die kaart dan nu geblokkeerd, wat de vraag was ?

Ws omdat NS Klantenservice dat weer verkeerd gedaan heeft

Overigens waren er meerdere klachten dat mensen een aanbieding kregen per email die al verlopen was. Dat behoor je dan gewoon te honoreren als klantvriendelijk bedrijf.
NS Klantenservice kan geen kaart kaart blokkeren. Dat kan alleen klantenservice OV-Chipkaart.

Reageer