beantwoord

Foutmelding bij het wijzigen van het studentenreisproduct, geld terug?

• 1 september 2015
  • 4 reacties
  • 139 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Ik had een weekendOV (student), en heb toen een weekOV besteld. Ik heb de weekOV-bestelling geselecteerd op de automaat, maar toen ik mijn weekabonnement op mijn pas wilde zetten kreeg ik een melding dat het mislukt was. Vervolgens stond mijn bestelling niet meer bij mijn bestellingen. Ik heb toen dus met korting gereisd i.p.v. gratis. Op de terugweg heb ik opnieuw geprobeerd om mijn weekOV op mijn pas te zetten, en toen lukte het wel. Is het mogelijk om de gemaakte kosten terug te krijgen, omdat ik een foutmelding kreeg? Zo ja, hoe?
icon

Beste antwoord door Inge NS 2 september 2015, 13:19

Welkom op het forum SLvdV!

Jammer om te lezen dat de wijziging van je Studentenreisproduct niet helemaal soepel is verlopen. Wat betreft restitutie kunnen wij in beginsel niks voor je doen, aangezien het hier om een product van DUO gaat. Wel kan je eventueel een beroep doen op onze 'Geld terug bij vergeten abonnement' regeling. Je moet dan wel aantonen dat je studentenreisproduct op de datum van het voorval al een weekabonnement was. Je kunt daarvoor een bewijsje uitprinten in je persoonlijke Mijn DUO-omgeving onder het kopje 'reizen'. Het Geld Terug bij Vergeten abonnement formulier kan je hier downloaden onder het kopje 'Formulieren'. Let wel: ik kan niet garanderen dat de restitutie zal worden toegekend, maar niet geschoten is altijd mis.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Kan het zijn dat de bestelling automatisch al geselecteerd was? De kaartautomaat is nogal onduidelijk, u moet als u een vinkje ziet er juist niet op drukken, want dan DEselecteert u het product...
Kan het zijn dat de bestelling automatisch al geselecteerd was? De kaartautomaat is nogal onduidelijk, u moet als u een vinkje ziet er juist niet op drukken, want dan DEselecteert u het product...

Dat is ook erg handig..
Maar ik had de bestelling wel echt geselecteerd.
Welkom op het forum SLvdV!

Jammer om te lezen dat de wijziging van je Studentenreisproduct niet helemaal soepel is verlopen. Wat betreft restitutie kunnen wij in beginsel niks voor je doen, aangezien het hier om een product van DUO gaat. Wel kan je eventueel een beroep doen op onze 'Geld terug bij vergeten abonnement' regeling. Je moet dan wel aantonen dat je studentenreisproduct op de datum van het voorval al een weekabonnement was. Je kunt daarvoor een bewijsje uitprinten in je persoonlijke Mijn DUO-omgeving onder het kopje 'reizen'. Het Geld Terug bij Vergeten abonnement formulier kan je hier downloaden onder het kopje 'Formulieren'. Let wel: ik kan niet garanderen dat de restitutie zal worden toegekend, maar niet geschoten is altijd mis.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.
Super, dankjewel!
Ik begrijp inderdaad dat ik best wel eens niks zou kunnen krijgen, maar ik ga het proberen.

Reageer