beantwoord

Gebruik Trein Vrij abo op Valleilijn

• 6 mei 2014
  • 7 reacties
  • 878 Bekeken

Ik heb een NS Business Card met Trein Vrij abonnement. Komende tijd moet ik over het algemeen op de Valleilijn reizen tussen Ede en Amersfoort, maar ook nog richting Utrecht of Amsterdam, 1 a 2 x per week. Is het Trein Vrij abonnement ook geldig op de Valleilijn?
icon

Beste antwoord door Hessel NS 9 mei 2014, 14:25

Met ingang van 30 april is de NS-Business Card met Trein Vrij abonnement in álle treinen in Nederland die geen toeslag behoeven te gebruiken. Dus ook in de treinen van Arriva, Breng, Connexxion, Syntus en Veolia. Met het Trein Vrij abonnement kun je dus ook reizen op de Valleilijn.

De info op onze website bleek helaas nog niet up to date. Dit is inmiddels door ons aangepast. Mijn excuses voor de verwarring.
Bekijk origineel

7 reacties

Als ik het goed begrepen heb wat er op de site staat, is je reis ALLEEN geldig op NS-treinen, en met de Intercity direct (let op: Intercity direct heeft toeslag op het traject Schiphol – Rotterdam) en op de binnenlandse trajecten van ICE International.
Dus niet op de Valleilijn.
Je zult dan een overstap moeten maken op station Utrecht Centraal en vanuit daar doorreizen naar Amersfoort.
Dat meende ik inderdaad ook zo te lezen. Via Utrecht is helaas langer. Wellicht beter om Trein Vrij te vervangen door een Trajectvrij Ede-Amersfoort en de extra kosten direct te nemen.

Als ik het goed begrepen heb wat er op de site staat, is je reis ALLEEN geldig op NS-treinen, en met de Intercity direct (let op: Intercity direct heeft toeslag op het traject Schiphol – Rotterdam) en op de binnenlandse trajecten van ICE International.
Dus niet op de Valleilijn.
Je zult dan een overstap moeten maken op station Utrecht Centraal en vanuit daar doorreizen naar Amersfoort.
Beste mvandam, Welkom op het NS Service Forum! Leuk om te zien dat ook jij weg naar het NS Service Forum hebt gevonden. Het Trein Vrij abonnement is niet geldig op de Valeilijn, het antwoord dat Daan1801 heeft gegeven is correct. Je kunt altijd overleggen met je werkgever om het Trein Vrij te vervangen door een Traject Vrij maand. Ik heb je topic verplaatst naar 'Abonnementen' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.
Dank voor het antwoord. Met Traject Vrij kan ik wel van Valleilijn gebruik maken (en dat evt met vrije route keuze vanaf Lunteren) en daarmee mijn gewenste routes opnemen in het abonnement. Zou handiger zijn als de Valleilijn gewoon meegenomen kon worden in Trein Vrij want de Traject Vrij oplossing is relatief duur, je krijgt weinig kilometers voor niet veel minder geld dan Trein Vrij.
Met ingang van 30 april is de NS-Business Card met Trein Vrij abonnement in álle treinen in Nederland die geen toeslag behoeven te gebruiken. Dus ook in de treinen van Arriva, Breng, Connexxion, Syntus en Veolia. Met het Trein Vrij abonnement kun je dus ook reizen op de Valleilijn.

De info op onze website bleek helaas nog niet up to date. Dit is inmiddels door ons aangepast. Mijn excuses voor de verwarring.
Reputatie 1
Op de site staat nog steeds deze tekst bij het Trein Vrij abonnement op een Business Card:
"Het Trein Vrij abonnement biedt u het extra voordeel om tegen een vast bedrag per jaar onbeperkt te reizen met de trein bij NS."

Zelf heb ik een OV Vrij abonnement die oa deels uit Trein Vrij bestaat en reis daar wel gewoon mee bij Arriva/Breng zonder problemen.

Ik neem aan dat Trein Vrij voor alle vervoerder van toepassing is en niet alleen bij NS, want dat zal wel heel raar zijn.
Als dit zo is en bovenstaand bericht klopt van 3 maanden geleden, waarom is dat nu nog steeds niet aangepast op de site???
Op de site staat nog steeds deze tekst bij het Trein Vrij abonnement op een Business Card:
"Het Trein Vrij abonnement biedt u het extra voordeel om tegen een vast bedrag per jaar onbeperkt te reizen met de trein bij NS."

Beste Rebel-Debbel, bedankt voor je opmerkzaamheid. We hebben de toevoeging "bij NS" direct verwijderd, want het Trein Vrij-abonnement op de Business Card is zoals eerder gezegd ook geldig in de treinen van Arriva, Breng, Connexxion, Syntus en Veolia.

Reageer