beantwoord

Gebruik van je studenten ov tijdens de zomer

• 8 June 2014
  • 5 reacties
  • 5939 Bekeken

Ik heb een vraag betreft het gebruik van mijn studenten ov tijdens de zomer. Ik studeer de opleiding toerisme en loop momenteel stage. Dat betekent dus dat ik tijdens de zomer ook nog stage moet lopen en daarvoor heb ik mijn studenten ov nog wel nodig! En het zou me heel veel geld kosten om op mijn stageplaats te komen als ik het gedurende de zomerperiode uit mijn eigen zak zou moeten betalen. Mijn vraag is dan ook, is er een andere voordeligere manier om toch op mijn stageplaats te kunnen komen?
icon

Beste antwoord door Stephan NS 10 June 2014, 10:41

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1
Je zou het traject vrij maandabonnement kunnen gebruiken.
Badge +3
Het is maar de vraag of dat goedkoper is, omdat het weekabonnement voor studenten in de vakantieperiode wel recht geeft op 40 procent korting, ook tijdens de spitsuren. Goed de prijzen vergelijken is dus raadzaam.
Hoi Doreen, je Studenten-OV is tussen 16 juli 4:00 en 16 augustus 4:00 inderdaad niet geldig, maar je reist dan nog wel met 40% korting (klik hier voor info). Traject Vrij Maand, zoals Jurgen aangeeft, is misschien een goed alternatief. Je zou ook de NS Abonnementenwijzer kunnen raadplegen voor het meest geschikte abonnement, hopelijk biedt dat uitkomst. Succes met kiezen!

Groet,
Stephan
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Ik loop nu stage in de periode dat studenten OV niet meer geldid is. Moet ik de kosten dan zelf dragen of is het mogelijk dat je je studenten OV kan laten doorlopen. Ik heb hier wel wat over gelezen op DUO maar ik weet nog steeds niet wat hiervan de mogelijkheden zijn. Graag zou ik hier wat nader uitleg over krijgen zodat ik dit in de toekomst kan voorkomen.

Mvg,
Darko
Beste darkowar,

Voor deze vraag zou ik je echt moeten verwijzen naar DUO. Zij gaan over het studentenreisproduct en kunnen je van advies voorzien.

Reageer