beantwoord

Geen 40% korting door de week maar wel studenten weekendOV

  • 13 June 2023
  • 9 reacties
  • 371 Bekeken

Ik heb sinds kort geen 40% korting meer door de week met mijn weekend studenten OV. Weet iemand hoe ik dit weer kan krijgen?

icon

Beste antwoord door Tochjo 13 June 2023, 19:41

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3

Hebt u op dezelfde kaart NS Flex geladen? Dan moet u dat van de kaart verwijderen. NS Flex en het studentenreisproduct zijn niet op één OV-chipkaart te combineren.

Overigens krijgt u met de weekendvariant geen korting vóór 9.00 uur 's ochtends op dinsdag tot en met vrijdag. Als u op die tijden gereisd hebt, dan klopt het dus dat u geen korting kreeg.

Reputatie 7
Badge +3

Studenten Ov is van DUO, daar zou je deze vraag moeten stellen.

Heb je toevallig flex op dezelfde kaart staan? Dat gaat niet samen met studenten OV. Flex overruled op saldo, je krijgt dan doordeweeks inderdaad geen korting.

Ook als je in de spits incheckt krijg je geen korting.

Badge +3

Ik begrijp werkelijk niet waarom een student met een weekend-SRP er nog een NS Flex abonnement voor doordeweeks bij zou willen hebben?

Je krijgt sowieso al 40% korting wegens je SRP. Automatisch saldo laden is dan voldoende, want dat wordt ook achteraf afgeschreven (alleen wat vaker dan eens per maand).

Badge +3

Ik begrijp werkelijk niet waarom een student met een weekend-SRP er nog een NS Flex abonnement voor doordeweeks bij zou willen hebben?

Ik herinner me een situatie waar iemand NS Flex Basis erbij had geladen, omdat hij dacht zo in plaats van op saldo te reizen de reiskosten achteraf per automatische incasso te kunnen laten afschrijven.

Reputatie 7
Badge +3

Ik begrijp werkelijk niet waarom een student met een weekend-SRP er nog een NS Flex abonnement voor doordeweeks bij zou willen hebben?

Ik herinner me een situatie waar iemand NS Flex Basis erbij had geladen, omdat hij dacht zo in plaats van op saldo te reizen de reiskosten achteraf per automatische incasso te kunnen laten afschrijven.

Of flex basis bij Dal voordeel op saldo +keuzedagen om geen saldo te hoeven laden. 

Badge +3

Juist, @Tochjo en @MoDe dus dat moet je dus vooral niet doen met een SRP (of reizen op saldo + keuzedagen). Automatisch saldo laden is voldoende.

Een week-SRP + Flex Weekend Vrij gaat op zich prima, totdat er een dag komt dat geen van beide vrij reizen geeft en dan betaal je de volle mep.

Dat was o.a. Bevrijdingsdag (geen vrij reizen met je SRP, Weekend Vrij ook niet geldig) en gaat ook weer spelen tussen 16 juli en 15 augustus (een week-SRP geeft dan geen vrij reizen).

Dat kan je nog ‘opvangen’ voor de trein door voor € 3,40 een maandje 40% dalkorting toe te voegen aan je Weekend Vrij, maar studenten moeten dan wel rekening houden met de spits/dal tijden die een SRP helemaal niet kent, plus dat je geen korting krijgt op bus/tram/metro.

Welkom bij de NS Community overigens @Stijn9786!

Bedankt voor jullie reacties. Ik had inderdaad nog NS Flex Basis er op staan, dit omdat ik ivm rente verandering begin dit jaar een maand mijn lening & dus ook het vrij reizen stop heb gezet. Had toen dit abonnement er op gezet om voordeliger te reizen. 

Badge +3

Ah, dan even verwijderen via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/online-beeindigen (kies opzeggen, ik ga studeren, NS abonnement opzeggen of geef aan dat je helemaal niet meer reist).

Reputatie 7
Badge +3

En dan nog even langs een automaat om Flex ook echt van de kaart te verwijderen.

Reageer