geen 40% korting gekregen met ov-chip

• 24 juni 2014
  • 9 reacties
  • 692 Bekeken

Afgelopen vrijdagmiddag voor het eerst met ov-chip gereisd van amsterdam naar nunspeet. Toen ik netjes uitcheckte zag ik dat ik het volle pond had betaald terwijl ik een 40% voordeelurenabonnement heb.

Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen zonder dat ik net zoveel geld kwijt ben om jullie servicenummer te bellen?

9 reacties

Ik neem aan dat je geen voordeelurenabonnement hebt, maar een Dal Voordeel abonnement en dat je tussen 16:00 en 18:30 bent ingecheckt. In dat geval heb je geen recht op korting.
Welkom op het NS Serviceforum Essaaa. Wanneer is je abonnement ingegaan en wat voor abonnement heb je precies? Tegenwoordig hanteert NS Klantenservice lokaal tarief. De contactgegevens vind je hier.

Ik heb een ouderwets voordeelurenabonnement (ik weet niet hoe lang, maar al zeker een paar jaar voordat er allemaal nieuwe abonnementen bijkwamen). Nooit iets aan veranderd. Ik zou dus na 9.00 uur 's ochtends altijd 40% korting moeten krijgen.
Reputatie 2
Vroeger moest je de eerste keer het product voordeeluren ophalen, anders reisde je standaard op voltarief. Zou het zo iets kunnen zijn?
Vroeger moest je de eerste keer het product voordeeluren ophalen, anders reisde je standaard op voltarief. Zou het zo iets kunnen zijn?

Nee dat moet standaard al geactiveert zijn. Al kan dat natuurlijk fout zijn gegaan.

Nee dat moet standaard al geactiveert zijn. Al kan dat natuurlijk fout zijn gegaan.

Dit kom ik vaker tegen dat het abonnement niet goed op de OV-chipkaart staat, dit is naar mijn mening de enige manier om dit te kunnen verklaren.
Bedankt! Ik ga donderdag weer met de trein, dus dan ga ik even checken. Kan ik dat dan op zo'n automaat aanpassen? Of moet ik even naar een loket lopen?
Badge
Dag Esaaa, je kan altijd bij een kaartautomaat controleren of je NS abonnement geactiveerd is en/of bij een loket.
Hoi essaaa,

Hier is een link als je het zelf in orde wil maken bij de kaartautomaat. Mocht je er niet uitkomen, kan je altijd het 0800 nummer op de automaat bellen voor hulp op afstand. Mocht je toch op een bemenst station zijn, kan je het ook een servicemedewerker vragen om even te helpen. Dat doen ze met alle plezier namelijk.

Reageer