beantwoord

geen Altijd Vrij OV chipkaart op tijd ontvangen

• 25 augustus 2019
  • 14 reacties
  • 404 Bekeken

Vandaag is mijn abonnement ingegaan. Flex Altijd Vrij 1e klasse voor dik 500 euro. Maar niks geen kaart. Vandaag niet, morgen niet (geen post), dinsdag niet (al aan het werk). In het gunstigste geval. Geen bericht van welke organisatie dan ook. Aleen het piepsysteem van de klant, die dus geen klant is. Wat een K.. procesvoering. Goeie eerste indruk NS!
Dus hoe ga ik mijn extra kosten vergoed krijgen? Hoe kom ik er achter wanneer die kaart nu eens komt?
icon

Beste antwoord door MoDe 25 augustus 2019, 21:23

Neem contact op met NS klantenservice per telefoon, Twitter, Facebook of chat. Je kunt vragen naar vergoeding van gemaakte kosten tot dat jouw kaart arriveert.

Je hebt een emailbevestiging met ingangsdatum gehad?
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Neem contact op met NS klantenservice per telefoon, Twitter, Facebook of chat. Je kunt vragen naar vergoeding van gemaakte kosten tot dat jouw kaart arriveert.

Je hebt een emailbevestiging met ingangsdatum gehad?
Zeker, zeker. Op 18 augustus meldt NS mij de ingangsdatum van 25 augustus.
Reputatie 7
Badge +3
@StudentPaul NS stuurt niet zelf de OV-chipkaarten op. Als je een anonieme kaart hebt kun je bij een NS service balie tijdelijk reisrecht er op laten zetten. Dan kun je met je abonnement reizen op je anonieme kaart tot jouw persoonlijke kaart komt. Heb je geen anonieme of andere OV chipkaart, dan kun je het beste zo snel mogelijk contact opnemen met de klantenservice om de vergoeding te regelen.
Badge +3
Als je een anonieme kaart hebt kun je bij een NS service balie tijdelijk reisrecht er op laten zetten.
Tijdelijk reisrecht is niet beschikbaar voor NS Flex-abonnementen.
Ik heb geen andere OV kaart en een flexabonnement besteld, dus dat treft allemaal! Ik was gewoon zo'n trouwe autofanaat.
En wat zou ik dan moeten 'regelen' met de klantenservice? Kan iemand daar specifieker over zijn? DIe KS komt tot nu toe niet verder dan losse kaartjes kopen en dan declareren. Dat wekt weinig vertrouwen. Stuur die klant maar het bos in van formulieren en procedures. Wiens bedrijfsproces is dit?
Hallo StudentPaul en welkom bij de NS Community,

Erg spijtig om te vernemen dat je niet op tijd je OV-chipkaart hebt ontvangen. Wij zijn helaas niet de leveranciers van de OV-chipkaart. Dit gaat via de klantenservice van de OV-chipkaart. Indien een reiziger van ons niet tijdig zijn OV-chipkaart ontvangt kunnen wij een klassiek abonnement tijdelijk overzetten op een andere OV-chipkaart zodat er geen onnodige kosten worden gemaakt. Tijdelijk reisrecht is helaas niet mogelijk voor NS Flex abonnementen waardoor wij dus alleen gemaakte kosten achteraf kunnen vergoeden. Ik wil je het advies geven om contact op te nemen met de klantenservice van de OV-chipkaart over de status van de levering. Nadat je deze hebt ontvangen wil ik je het advies geven om contact met onze klantenservice op te nemen om de gemaakte kosten vergoed te krijgen. Indien je met lossse kaartjes deze reizen hebt gemaakt wil ik je het advies geven om deze goed te bewaren.
Wij zijn helaas niet de leveranciers van de OV-chipkaart.

Maar wel de aanvragers ervan als deze kaart onderdeel uitmaakt van een bij NS besteld abonnement. Dus misschien kunnen jullie even contact opnemen met jullie leverancier in plaats van jullie klanten hiermee op te zadelen?
Wij hebben deze mogelijkheid helaas niet. Ik zal je suggestie doorzetten om dit mogelijk te maken.
Vreemd dat jullie dit niet kunnen, jullie zijn hier immers wel toe verplicht.
Als jij bij bol een boek bestelt en het wordt niet geleverd, neem je dan contact op met bol of met het centraal boekhuis?
De OV-chipkaart is niet het product wat wij verkopen. Het abonnement wat op de kaart staat is van ons en daar zijn wij verantwoordelijk voor. Desondanks snap ik je punt.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb geen andere OV kaart en een flexabonnement besteld, dus dat treft allemaal! Ik was gewoon zo'n trouwe autofanaat.
En wat zou ik dan moeten 'regelen' met de klantenservice? Kan iemand daar specifieker over zijn? DIe KS komt tot nu toe niet verder dan losse kaartjes kopen en dan declareren. Dat wekt weinig vertrouwen. Stuur die klant maar het bos in van formulieren en procedures. Wiens bedrijfsproces is dit?

De kaartjes kun je gewoon declareren. Als het goed is hebben ze er nu een aantekening over gemaakt. Zodra je jouw OV chipkaart hebt, kun je opnieuw contact opnemen met de NS klantenservice om te declareren. Het beste kun je dat via Facebook of Twitter doen. Je kunt dan foto's van de gekochte kaartjes meesturen of een documentje.
De OV-chipkaart is niet het product wat wij verkopen. Het abonnement wat op de kaart staat is van ons en daar zijn wij verantwoordelijk voor. Desondanks snap ik je punt.
Jullie verkopen een product geleverd op een ovchipkaart. De klant heeft geen relatie met translink (waar de NS een meerderheidsbelang in heeft!).
Blijft zo jammer dat de NS altijd kiest om niet zelf het probleem op te lossen maar om de klant naar een onderaannemer te sturen.

En in het voorbeeld van een boek bij bol.com, ook bol produceert het boek niet maar verkoopt het. Jullie verkopen het product (1 abonnement + 1 gratis ovchipkaart), dus hoewel de NS de kaart gratis verkoop is het weldegelijk onderdeel van de transactie.
Ik snap je punt marv87 maar we hebben nu eenmaal niet de mogelijkheid om dit voor de klant op te lossen. Dat dit vervelend is kan ik me goed voorstellen. Een concrete oplossing heb ik op dit moment niet. Ik ga er desondanks wel melding van maken.
Met dank aan de community: door zelf te bellen met de klantenservice van de OV-chipkaart heb ik mij op de hoogte gesteld van de leveringsdatum van de chipkaart. Dat had tot gevolg dat ik twee dagen extra kosten heb gemaakt (twee losse kaartjes). Daarover heb ik vandaag weer gebeld met de klantenservice van de NS. Die gaan nu op basis van de kaartnummers de gemaakte kosten restitueren.
Per saldo: geen extra kosten, bij elkaar ongeveer 60 minuten in de wachtstand bij de klantenservice, en je moet als klant het initiatief houden over de tekortkomingen van het bedrijfsproces van OV-chip en NS.

Dat is wennen. Groeten

Reageer