beantwoord

geen bevesting ontvangen nieuw abonnent

• 1 augustus 2020
  • 8 reacties
  • 176 Bekeken

Ik heb vanmiddag een nieuw altijd vr i j abonnement besteld en via iDEAL betaald. Ik zou een bevestiging mail moeten ontvangen maar die heb ik tot nu toe niet gehad. Het is bedrag is al wel van mijn rekening afgeschreven. Ook zie ik als ik bij de gegevens on de app kijk dat er nog geen abonnement aan gekoppeld is. Wat doe ik verkeerd?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 1 augustus 2020, 14:13

Het kan bij NS altijd wel even duren voordat de systemen alles verwerkt hebben. Dus ik zou sowieso even een paar uur wachten om te kijken of de e-mail alsnog binnenkomt. Mocht er dan nog steeds niks ontvangen zijn, neem dan telefonisch of via chat, Twitter of Facebook contact op met de klanteNService.

En check je spam-folder, daar komen dit soort automatische e-mails ook regelmatig terecht.

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

Ik kreeg te horen dat het (CCV) ding zich op een waterbus bevond… Tja, dan zou het kunnen dat die net ff anders werken dan de apparaten in supermarkten e.d.

Vreemd dat die dan wel de bestelling tonen, en de mogelijkheid geven om die op je kaart te laden. Business Card kan het ook nog aan liggen?

Er lijkt veel meer aan de hand, want ook het ophalen van bestellingen (die dus gewoon klaar staan) werkt niet?

@NS_online ik krijg steeds deze foutmelding bij het ophalen van mijn bestelling, terwijl ik van mijn NS Businesskaart afblijf. Wat nu?

Antwoord webcare: Je staat bij een verkeerde automaat. Je kunt dit alleen bij een NS automaat doen of bij een OV-chipkaart oplaadpunt. Vandaar dat het niet lukt. ^RW

Wedden dat dit ook gewoon een OV-chip oplaadpunt is (supermarkt)?

Dit lijkt mij inderdaad een OV-chip oplaadpunt van enzosystems. Gezien er geen storingen bekend zijn denk ik dat de kaartlezer van deze automaat niet helemaal lekker meer is.

Badge +3

Er lijkt veel meer aan de hand, want ook het ophalen van bestellingen (die dus gewoon klaar staan) werkt niet?

@NS_online ik krijg steeds deze foutmelding bij het ophalen van mijn bestelling, terwijl ik van mijn NS Businesskaart afblijf. Wat nu?

Antwoord webcare: Je staat bij een verkeerde automaat. Je kunt dit alleen bij een NS automaat doen of bij een OV-chipkaart oplaadpunt. Vandaar dat het niet lukt. ^RW

Wedden dat dit ook gewoon een OV-chip oplaadpunt is (supermarkt)?

Reputatie 7
Badge +3

Dankjewel @mrfreeze voor de correcties/commentaar op mijn reacties.

• Controle e-mailadres in MijnNS. Het is niet ondenkbaar dat een e-mailadres niet meer juist is. Bijvoorbeeld omdat gebruiker het adres waarmee ooit is aangemeld niet meer gebruikt? Of omdat het systeem (overkwam mij dit jaar met ingangsdatum) of een medewerker iets heeft gewijzigd (mijn voorletter en geboortedatum waren ineens anders?).
  • Met eerste abonnement bedoel ik dat je nog nooit een NS abonnement heb gehad. Dan wordt er bij Flex een krediet check gedaan. Krediet check kun je omzeilen door eerst een Ov-fiets abonnement aan te vragen.
Badge +3

Toen ik m'n (eerste) Flex-abonnement bestelde, kreeg ik de bevestigingse-mail direct en was ook direct Mijn NS geüpdatet. Maar 't zou inderdaad kunnen dat er wel automatisch een check is gedaan en dat dat nu niet goed werkt.

Heb je Flex met ingang van een datum in de toekomst besteld dan zou het kunnen dat je de mail pas later ontvangt.

Is dat zo? Staat dat ergens? Ook als je een abonnement met ingangsdatum in de toekomst besteld, wordt alles in principe gewoon direct verwerkt en krijg je direct een bevestigingse-mail.

Er schijnt inderdaad iets mis te gaan met de kredietchecks.

En ja, als je Flex neemt met ingangsdaum in de toekomst dan krijg je wel degelijk meteen een mail. Drie weken geleden nog gedaan (als test) met een ingangsdatum 14 dagen later. De nieuwe kaart (met Flex actief per de gekozen datum) had ik na 4 werkdagen.

Bestel je Flex op een bestaande kaart dan krijg je ook meteen de bevestiging, maar krijg je per de gekozen ingangsdatum van Flex nog een mail dat je het kunt ophalen bij een servicepunt.

Reputatie 7
Badge +3

Check of het email-adres in jouw MijnNS account juist is.

Hoe kan het account anders ooit aangemaakt zijn? Dan wordt er een activatiemail verstuurd.

Als het jouw eerste abonnement is en je hebt Flex besteld dan kan er vertraging zijn vanwege een krediet check.

Toen ik m'n (eerste) Flex-abonnement bestelde, kreeg ik de bevestigingse-mail direct en was ook direct Mijn NS geüpdatet. Maar 't zou inderdaad kunnen dat er wel automatisch een check is gedaan en dat dat nu niet goed werkt.

Heb je Flex met ingang van een datum in de toekomst besteld dan zou het kunnen dat je de mail pas later ontvangt.

Is dat zo? Staat dat ergens? Ook als je een abonnement met ingangsdatum in de toekomst bestelt, wordt alles in principe gewoon direct verwerkt en krijg je direct een bevestigingse-mail.

Reputatie 7
Badge +3

Check of het email-adres in jouw MijnNS account juist is. Als het jouw eerste abonnement is en je hebt Flex besteld dan kan er vertraging zijn vanwege een krediet check. Heb je Flex met ingang van een datum in de toekomst besteld dan zou het kunnen dat je de mail pas later ontvangt.

Maar niets staat jou in de weg om navraag te doen bij de klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Het kan bij NS altijd wel even duren voordat de systemen alles verwerkt hebben. Dus ik zou sowieso even een paar uur wachten om te kijken of de e-mail alsnog binnenkomt. Mocht er dan nog steeds niks ontvangen zijn, neem dan telefonisch of via chat, Twitter of Facebook contact op met de klanteNService.

En check je spam-folder, daar komen dit soort automatische e-mails ook regelmatig terecht.

Reageer