beantwoord

Geen bij abonnement kunnen bestellen

• 5 juli 2014
  • 2 reacties
  • 244 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Geachte heer/mevrouw van de NS.

Vandaag, 5 juli 2014, had ik na enkele pogingen eerder deze week eindelijk contact met de klantenservice. Ik stelde de vraag over een bij-abonnement, daar mijn partner een hoofdabonnement heeft maar geen bij abonnement kan aanvragen. Via deze meneer kreeg ik te horen dat ik het abonnement aan moet vragen omdat ik de betalende ben. Echter heb ik het abonnement niet in mijn beheer. Een account aangemaakt op NS en inderdaad, ik kan een bij abonnement aanvragen. De tweede mededeling van de meneer die mij hielp klopte ook, dat ik het abonnement voor 18 juli niet meer geregeld krijg. Daar moet schijnbaar, waar ik dat nergens op NS kon vinden evenals het aanvragen van een bij abonnement (dat de betalende deze kan aanvragen en niet de gebruikende reiziger), 2 weken tussen zitten.

Ik vind dit erg jammer, want mijn studenten reisproduct verloopt na de zomer en gezien 16 juli - 16 augustus geen vrij reizen is was het plan om dan het studentenreisproduct per de 18e op te zeggen en te vervangen door een bij abonnement Dal Vrij, precies hetzelfde abonnement mijn partner ook heeft. Als wij reizen reizen wij hoofdzakelijk samen.

Aangezien deze twee, vrij essentiële, informatiepunten ontbreken zit ik dus nu de komende maand veel thuis in plaats van in de trein kunnen reizen. Dit ervaren zowel mijn partner als ik als zeer vervelend.

Is er een mogelijkheid dat dit voor de 18e wel geregeld kan worden? Anders betwijfel ik of ik nog wel eens een abonnement neem.

De medewerker van de klantenservice vertelde mij dat ik dat schriftelijk moest aanvragen daar dit 1 dag scheelt met de 14 dagen en ik reeds enkele malen eerder contact heb proberen op te nemen maar de wachttijd te lang was. De medewerker vertelde mij tevens dat er een storing is met het aanvragen van een bij-abonnement en dat dit pas na het weekend is opgelost.

Met vriendelijke groet,

Jelle van Dijk
icon

Beste antwoord door Stephan NS 8 juli 2014, 17:58

Beste JvD25,

Welkom op het NS Serviceforum en excuses voor de late reactie.
Ik begrijp dat je graag een bijabonnement Dal Vrij wilt bestellen, maar dat de eerste ingangsdatum pas op 18 augustus ligt. Dit klopt, omdat je een bijabonnement altijd 2 weken vóór de datum waarop het hoofdabonnement Dal Vrij is aangevraagd (in dit geval telkens de 18e van de maand), moet bestellen. Als je dit bv op 5 juli doet, kan de eerste ingangsdatum pas op 18 augustus liggen aangezien 5 juli + 14 dagen = 19 juli. In dit topic lees je meer over deze situatie van de aanvraag van een bijabonnement. Ik begrijp dat dit geen prettige situatie is, maar het is niet meer mogelijk om je bijabonnement al op 18 juli in te laten gaan; dit kon uiterlijk 4 juli. Mocht je nog wel een bijabonnement Dal Vrij willen bestellen, dan kun je dit uiterlijk 4 augustus doen om hem op 18 augustus in te laten gaan. Ik heb je titel aangepast, zodat dit topic beter vindbaar wordt voor anderen.

Groet,
Stephan
Bekijk origineel

2 reacties

Toch maar even een schop omhoog aangezien er nog geen antwoord is gegeven.
Beste JvD25,

Welkom op het NS Serviceforum en excuses voor de late reactie.
Ik begrijp dat je graag een bijabonnement Dal Vrij wilt bestellen, maar dat de eerste ingangsdatum pas op 18 augustus ligt. Dit klopt, omdat je een bijabonnement altijd 2 weken vóór de datum waarop het hoofdabonnement Dal Vrij is aangevraagd (in dit geval telkens de 18e van de maand), moet bestellen. Als je dit bv op 5 juli doet, kan de eerste ingangsdatum pas op 18 augustus liggen aangezien 5 juli + 14 dagen = 19 juli. In dit topic lees je meer over deze situatie van de aanvraag van een bijabonnement. Ik begrijp dat dit geen prettige situatie is, maar het is niet meer mogelijk om je bijabonnement al op 18 juli in te laten gaan; dit kon uiterlijk 4 juli. Mocht je nog wel een bijabonnement Dal Vrij willen bestellen, dan kun je dit uiterlijk 4 augustus doen om hem op 18 augustus in te laten gaan. Ik heb je titel aangepast, zodat dit topic beter vindbaar wordt voor anderen.

Groet,
Stephan

Reageer