beantwoord

geen declaratieoverzicht met prijzen

  • 9 September 2023
  • 3 reacties
  • 126 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb sinds kort NS Altijd vrij. Ik kan wel een declaratieoverzicht maken, maar niet met prijzen erbij. Toen ik contact had opgenomen met de klantenservice gaven ze aan dat dit wel mogelijk zou zijn. Mijn werkgever en school heeft dit wel nodig.

Is er een mogelijkheid om wel een overzicht met prijzen te krijgen? Of moet ik NS flex dan weer opzeggen?

icon

Beste antwoord door iMark 9 September 2023, 19:30

Bekijk origineel

3 reacties

Dat zit hem in het feit dat bij een Altijd Vrij abonnement, de reizen die je daarin maakt, verwerkt zitten in je maandelijkse abonnementskosten en er daardoor geen kosten gespecificeerd staan. 
 

 

Reputatie 5

Op je reclaratieoverzicht staan de prijzen wel; en bij alle reizen die je vooraf hebt afgekocht staat er nul. Je kan geen bonnetje opvragen bij de NS van iets wat je niet betaald hebt, en ik zou dat ook niet declareren bij een andere partij, of begrijp ik je verkeerd?

De prijs van je abonnement staat op je factuur, misschien kan je daar iets mee.

Reputatie 7
Badge +3

Altijd Vrij lijkt me niet de handigste abonnementsvorm om reiskosten te declareren. Je hebt immers volledig afgekocht reisrecht waardoor in feite geen ritprijs meer wordt vastgelegd voor individuele ritten.

Maar je kunt natuurlijk op basis van in- en uitcheckgegevens mogelijk zelf een declaratieoverzicht maken op basis van de prijzen van gereisde tariefeenheden.

Ik mag reiskosten declareren maar dat kan alleen op basis van een declaratieoverzicht via OV-chipkaart. Ik reis op saldo. Soms reis ik buiten de spits en dan heeft de werkgever mazzel omdat ik dan declareer op basis van mijn Dal Voordeel-abonnement. Maar soms ga ik na het werk niet meteen naar huis en dan kan ik declareren naar een andere bestemming. Binnen het redelijke natuurlijk.

 

Reageer