beantwoord

Geen IC Direct korting bij 20% korting in de spits

  • 16 September 2022
  • 2 reacties
  • 80 Bekeken

Titel geeft de vraag al aan:

 

Ik had een Flex met 40% korting buiten de spits abonnement, waarbij netjes 40% korting op de ICD toeslag wordt berekend buiten spitstijden.

 

Nu heb ik een 20% korting in de spits “upgrade” gedaan op mijn abonnement, en nu krijg ik opeens geen 20% korting op de ICD toeslag. 

 

Kan dit (hier ging ik niet vanuit bij mijn berekening), of betreft het een systeemtechnische fout?

icon

Beste antwoord door Tochjo 16 September 2022, 13:57

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Abonnementen zijn niet van toepassing op de prijs van de Toeslag Intercity Direct. Iedereen betaalt in de spitsuren de volle prijs voor de toeslag en iedereen krijgt in de daluren 40% korting bij de toeslagzuil, ook reizigers zonder abonnement. Uw abonnement geeft dus geen recht op korting op deze toeslag in de spitsuren.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Alleen het moment van laden van de ICd toeslag telt (dal of spits)!

Stel je wilt van Breda naar Schiphol, dat kan rechtstreeks om bijv 15:45 of eerst met een ‘gewone’ IC Den Haag naar Rotterdam om 15:53 en daarna de ICd van 16:24.

Je laadt dan in Breda de toeslag op het perron (€ 1,62 want daluren) en gaat op pad.

Iemand die in Rotterdam op diezelfde ICd stapt (vertrek uit Rotterdam 16:11 of 16:24) betaalt de volle mep (€ 2,70 toeslag).

Dat heeft inderdaad niets met je 20% Altijd Voordeel spitskorting (of welk abonnement dan ook) te maken. Het antwoord van @Tochjo is correct (bij deze gemarkeerd).

Reageer