beantwoord

Geen ICE-toeslag?

• 13 augustus 2018
  • 9 reacties
  • 227 Bekeken

Reputatie 3
Het al dan niet moeten betalen van ICE-toeslag binnen Nederland is al vaker aan de orde geweest op het forum. Toch voor de zekerheid nog maar even de vraag: kun je ook zonder ICE-toeslag reizen als je gebruik maakt van een VDU-keuzedag?
icon

Beste antwoord door Thom 13 augustus 2018, 12:32

Wees gerust: U mag zonder toeslag te betalen in de ICE, als u ook daadwerkelijk reist met uw VDU met daarop een keuzedag. Wellicht ten overvloede: In de ICDirect betaalt u wel toeslag. Iedereen met een geldig abonnement, hoeft in het binnenlands verkeer geen toeslag te betalen in deze trein.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Wees gerust: U mag zonder toeslag te betalen in de ICE, als u ook daadwerkelijk reist met uw VDU met daarop een keuzedag. Wellicht ten overvloede: In de ICDirect betaalt u wel toeslag. Iedereen met een geldig abonnement, hoeft in het binnenlands verkeer geen toeslag te betalen in deze trein.
Reputatie 3
Dankjewel, Thom!
Reputatie 7
Badge +4
Graag gedaan en prettige reis. Met een eersteklas toeslag helemaal geweldig. 😉
Reputatie 3
Klinkt aantrekkelijk, maar dan moeten mijn twee medereizigers (gratis meereiskaart en actiekaartje Kruidvat, beiden dus wel 'toeslagplichtig') daar ook in mee willen gaan. Bovendien is het maar voor het traject Utrecht - Arnhem...
Reputatie 7
Badge +3
Houdt er wel rekening mee dat de kans dat u moet staan in deze treinen de komende twee weken levensgroot is.
Reputatie 3
Tsja, het is niet anders. En misschien staat er wel iemand op voor een 60-plusser...
Reputatie 6
Badge +1
Houdt er wel rekening mee dat de kans dat u moet staan in deze treinen de komende twee weken levensgroot is.

Vandaag genoeg mensen gesproken die helemaal niet doorhadden dat de ICE wél rijdt tussen Arnhem en Utrecht.
Reputatie 6
Badge
Ik zat vandaag in een bewuste ICE: Het was heel druk maar ik had toevallig een zitplek vanaf Arnhem. Je kunt ook overwegen om om te reizen via Den Bosch, om zo de NS bus de omzeilen. Er zijn veel gereserveerde plekken vanuit Duitsland, laten we hopen dat er iemand opstaat... Ik zag genoeg mensen staan....
Reputatie 6
Badge +1
Vanuit Arnhem heb je ook 1x per 2 uur een snelle verbinding via Deventer, op tijdstippen dat de IC Berlijn rijdt.

Reageer