beantwoord

Geen korting berekend

• 8 januari 2019
  • 6 reacties
  • 220 Bekeken

Ik reis met de trein van 9.03 van Wijchen naar Arnhem. Ik wacht bij de incheckpaal (in de regen) zodat ik precies om 9.00 incheck ivm daluren korting. Hij rekent en checkt mij nog steeds in zonder daluren korting.
NU moest ik wel voor de volle prijs in de trein stappen.
Wat kan ik hier aan doen????
icon

Beste antwoord door Rudi 8 januari 2019, 10:16

Bovenaan het schermpje van te incheckpaal staat de systeemtijd van de OV-Chipkaart. U kunt met dalurenkorting inchecken vanaf 08:55 uur. Ik neem aan dat u een persoonlijke OV-Chipkaart met een DalVoordeel-abonnement (of een oude Voordeelurenkaart) heeft.

U kunt de laatste transacties van uw OV-Chipkaart controleren bij de NS-kaartautomaat of via de websites van NS (Mijn NS) of de OV-chipkaart (Mijn OV-Chip). Wanneer daar iets fout lijkt te zijn gegaan, dan kunt u het beste contact opnemen met de klantenservice.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Bovenaan het schermpje van te incheckpaal staat de systeemtijd van de OV-Chipkaart. U kunt met dalurenkorting inchecken vanaf 08:55 uur. Ik neem aan dat u een persoonlijke OV-Chipkaart met een DalVoordeel-abonnement (of een oude Voordeelurenkaart) heeft.

U kunt de laatste transacties van uw OV-Chipkaart controleren bij de NS-kaartautomaat of via de websites van NS (Mijn NS) of de OV-chipkaart (Mijn OV-Chip). Wanneer daar iets fout lijkt te zijn gegaan, dan kunt u het beste contact opnemen met de klantenservice.
Reputatie 7
Badge +3
Hebt u voor 9.00 uur al een ander stukje met de trein gereisd?
Nee, ik stapte vers op deze ochtend. Dus mijn reis startte in Wijchen.

En ik keek juist op de tijd op die incheckpaal en bij 9.00 heb ik mn pas gescand.

Hij berekende volle tarief.
Reputatie 7
Badge +3
Dan weet ik het ook niet, ik zou even in het transactieoverzicht kijken op de automaat of op internet. Bij de automaat kunt u ook zien of het abonnement wel met de juiste data op de kaart staat.
Her klinkt mij in de oren, alsof het abonnement niet goed op de kaart staat. Wat Rudi en Tamzin adviseren, zou ik ook geadviseerd hebben. Een conducteur kan het trouwens ook uitlezen, wat betreft het abonnement, of dit goed op de kaart staat.
Welkom bij de Community, Mars1968.

Heb je het abonnement misschien pas kort geleden aangevraagd? Dan dient deze, indien je het abonnement op een bestaande kaart hebt aangevraagd, nog wel geactiveerd te worden voordat het gebruikt kan worden. Is dat misschien de oorzaak? Zo niet, dan kan onze Klantenservice je eventueel ook helpen. Je kan het snelste contact opnemen door een bericht te sturen via Twitter, Facebook of onze Chat. Telefonisch zijn wij uiteraard ook bereikbaar: 030-7515155 (lokaal tarief).

Laat je ons weten wat de oorzaak was?

Reageer