beantwoord

Geen korting doordeweeks?

• 23 november 2017
  • 7 reacties
  • 184 Bekeken

Ik kan momenteel alleen gratis reizen in het weekend. Nu keek ik laatst bij een automaat op het station en stonden er de volgende producten op mijn kaart: WeekendOV gratis en WeekendOV korting.
Dus niks voor doordeweeks. Kan dit kloppen? Ik heb ook het gevoel dat ik echt geen 40% korting krijg wanneer in de doordeweeks reis.

Ik hoor het graag!
icon

Beste antwoord door Loes 23 november 2017, 14:19

Weekend OV korting is het reisrecht wat u doordeweeks korting geeft. Let wel op dat er nog andere grenzen zijn waar u idd vol tarief betaald en wanneer u met 40% korting reist.

Zie:

http://www.studentenreisproduct.nl/detail/wanneer-reis-je-gratis-en-wanneer-met-korting/
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik ging inderdaad uit van een Weekendvrijabonnement en niet van een studenten-ov. Dan heeft u meer aan de opmerkingen van Loes.
Weekend OV korting is het reisrecht wat u doordeweeks korting geeft. Let wel op dat er nog andere grenzen zijn waar u idd vol tarief betaald en wanneer u met 40% korting reist.

Zie:

http://www.studentenreisproduct.nl/detail/wanneer-reis-je-gratis-en-wanneer-met-korting/
@Thom

Het gaat om een studenten ov. Weekend Vrij kent nl maar 1 reisrecht.
Reputatie 7
Badge
Ik kan momenteel alleen gratis reizen in het weekend. Nu keek ik laatst bij een automaat op het station en stonden er de volgende producten op mijn kaart: WeekendOV gratis en WeekendOV korting.
Dus niks voor doordeweeks. Kan dit kloppen? Ik heb ook het gevoel dat ik echt geen 40% korting krijg wanneer in de doordeweeks reis.

Ik hoor het graag!

Ja, dat klopt inderdaad. 40% korting doordeweeks en gratis in het weekend. 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Op dinsdag t/m vrijdag is er geen korting in de ochtendspits met een Studenten Weekend OV.
Badge +3
Vanaf vrijdagmiddag 12:00 tot maandag 04:00 reis je vrij als student (weekendje naar je ouders) en mag je verder heel het land door zoveel je wilt met bus, tram, metro en trein.

Voor reizen buiten die tijden krijg je 40% korting bij inchecken en moet er € 6,- saldo op je kaart staan om in te kunnen checken voor trein (je kaart mag niet lager dan € 4,- in de min komen) en zal je af en toe moeten dokken voor voldoende saldo op je kaart.

Helder toch? Ik heb het ook niet bedacht maar zo werkt het dus.

@Tamzin: Ja welles korting want zie hier SRP kent geen spits~! :P

Oh wacht, tussen 04:00 en 09:00 op di-vr reizen studenten dus volle mep?
Cool, ikzelf zou dat niet bedacht kunnen hebben, sorry Nikki maar Tamzin kan lezen en zo is het! Je zult het er mee moeten doen 😞
Hallo Nikkivantoor en welkom op het NS Forum!

Ik zie dat je al van het juiste antwoord bent voorzien door onze toppers! Laat je het weten als je nog met vragen zit?

Reageer