beantwoord

Geen korting ondanks zomervakantie?

• 15 augustus 2019
  • 4 reacties
  • 213 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik ben afgelopen maandag tijdens zomervakantie samen met mijn dochter met trein naar Rotterdam geweest. Mijn dochter van 13 jaar heeft sinds juni een abonnement 52 euro per jaar voor daluren. Ik had wel een korting, heen en weer, maar mijn dochter betaalde vol tarieven. We hebben samen in/uitgecheckt. Heeft u een verklaring ervoor?
icon

Beste antwoord door Tochjo 15 augustus 2019, 09:01

Uw dochter heeft een Dal Voordeel-abonnement. Daarvoor gelden het hele jaar dezelfde tijden waarop zij korting krijgt. In het bijzonder krijgt zij dus ook in de maanden juli en augustus geen korting op werkdagen als zij incheckt tussen 6.30 en 9.00 uur of tussen 16.00 en 18.30 uur (de spitsuren).

Het lijkt erop dat u een Voordeelurenabonnement hebt. Dit abonnement wordt sinds 2011 niet meer verkocht, maar abonnementhouders die het daarvoor hebben gekocht kunnen het nog wel steeds verlengen. Voor het Voordeelurenabonnement gelden wel afwijkende kortingstijden in juli en augustus. In die maanden geldt de korting de hele dag. Buiten die maanden geeft het Voordeelurenabonnement op werkdagen alleen geen korting tussen 6.30 en 9.00 uur.

Hebt u inderdaad een Voordeelurenabonnement en hebt u beiden ingecheckt tussen 6.30 en 9.00 uur of tussen 16.00 en 18.30 uur? Dan klopt het dus dat uw dochter geen korting kreeg en u wel.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Uw dochter heeft een Dal Voordeel-abonnement. Daarvoor gelden het hele jaar dezelfde tijden waarop zij korting krijgt. In het bijzonder krijgt zij dus ook in de maanden juli en augustus geen korting op werkdagen als zij incheckt tussen 6.30 en 9.00 uur of tussen 16.00 en 18.30 uur (de spitsuren).

Het lijkt erop dat u een Voordeelurenabonnement hebt. Dit abonnement wordt sinds 2011 niet meer verkocht, maar abonnementhouders die het daarvoor hebben gekocht kunnen het nog wel steeds verlengen. Voor het Voordeelurenabonnement gelden wel afwijkende kortingstijden in juli en augustus. In die maanden geldt de korting de hele dag. Buiten die maanden geeft het Voordeelurenabonnement op werkdagen alleen geen korting tussen 6.30 en 9.00 uur.

Hebt u inderdaad een Voordeelurenabonnement en hebt u beiden ingecheckt tussen 6.30 en 9.00 uur of tussen 16.00 en 18.30 uur? Dan klopt het dus dat uw dochter geen korting kreeg en u wel.
Reputatie 7
Badge +3
Waarschijnlijk heeft u een oud Voordeelurenabonnement. Daarmee heeft u normaal gesproken ook korting tijdens de middagspits (16.00 tot 18.30) maar in juli en augustus heeft u daarmee de hele dag korting, dus ook voor 9 uur.
Met een Dalvoordeel abonnement heb je alleen korting tijdens de daluren, dus niet tussen 6.30 - 9.00 en 16.00 - 18.30. Daar is geen uitzondering voor de maanden juli en augustus.
Bedankt voor uw snelle reactie! Ik begrijp het.
Reputatie 7
Badge +3
Heeft uw dochter het abonnement op een bestaande kaart gezet en daarna geactiveerd bij de kaartautomaat voor ze de 1e keer ging reizen?

Reageer