beantwoord

Geen korting ontvangen ondanks check-in in daluren

• 19 juni 2019
  • 4 reacties
  • 269 Bekeken

Ik heb op 17 juni gereisd van Delft naar Den Haag en van Den Haag naar Utrecht. In Den Haag heb ik uitgecheckt, en later, na 18:30, weer ingecheckt voor de trein naar Utrecht. Ik heb 40% korting in de daluren maar het volle tarief werd berekend voor mijn reis van Den Haag naar Utrecht omdat het wordt gezien als overstap, maar de bedragen staan wel los afgeschreven. Waarom heb ik dan geen korting gekregen?
icon

Beste antwoord door Denice NS 19 juni 2019, 20:06

Hi Lianne93. Welkom bij de Community.

Is de tijd tussen de check-uit in Den Haag en de check-in in Den Haag minder dan 35 minuten? Dan zien we je rit namelijk als 1 reis en blijft je 1e check-in leidend voor de ritprijs. Is je 1e check-in in de spits geweest dan reis je dus verder tegen het spitstarief. Je dient de rit dan minimaal 35 minuten te onderbreken om verder te kunnen reizen tegen 40% korting. Deze info kan je hier vinden onder 'De eerste check-in bepaalt het tarief. Hoe werkt dat?'.
Bekijk origineel

4 reacties

Hi Lianne93. Welkom bij de Community.

Is de tijd tussen de check-uit in Den Haag en de check-in in Den Haag minder dan 35 minuten? Dan zien we je rit namelijk als 1 reis en blijft je 1e check-in leidend voor de ritprijs. Is je 1e check-in in de spits geweest dan reis je dus verder tegen het spitstarief. Je dient de rit dan minimaal 35 minuten te onderbreken om verder te kunnen reizen tegen 40% korting. Deze info kan je hier vinden onder 'De eerste check-in bepaalt het tarief. Hoe werkt dat?'.
Badge +3
Wat je kunt doen om korting te 'forceren' is (dit voorbeeld voor Den Haag):
  • Uitchecken
  • Klassewissel 2-1 laden bij een automaat
  • Inchecken
  • Uitchecken (incheck annuleren)
  • Klassewissel verwijderen bij een automaat
  • Inchecken met korting (na 18:25)
Kost wat moeite maar dan hoef je dus niet 35 minuten uitgecheckt te blijven.

En als er meerdere vervoerders rijden op een station:
  • Uitchecken NS
  • Inchecken andere vervoerder (bijv. Arriva/Blauwnet/Connexxion)
  • Uitchecken andere vervoerder (incheck annuleren)
  • Inchecken NS met korting
Alle bovenstaande werkt overigens alleen als je geen Flex abonnement hebt.
Ah, ja is inderdaad een mogelijke workaround, Robert. Slim 😎
Badge +3
En omdat je toch geen korting krijgt in de spits...

Dan kan je ook gewoon op een e-ticket (voltarief) reizen van Delft naar Den Haag, daarmee naar buiten de poortjes (je moet als het goed is toch overstappen) en dan met je abonnement inchecken (na 18:25).

https://www.ns.nl/producten/s/enkele-reis

Reageer