beantwoord

Geen korting voor spitsuur met studentenreisproduct?

• 12 februari 2015
  • 5 reacties
  • 1122 Bekeken

Als ik dan ergens vroeg moet zijn, reis ik zo vroeg mogelijk om de spits te vermijden en met korting te reizen.
Ik heb namelijk een studenten ov met weekend abbonement.
Vanmorgen (12-02-2015) had ik ingecheckt om 6.00, dit is een half uur voor de zogenoemde spits.
Toch gaf het apparaat aan voltarief, ik reis vaker rond die tijd om spits te vermijden en heb altijd korting gekregen, tot aan vandaag.
Kan ik met terug werkende kracht een vergoeding krijgen voor de korting waar ik recht op had en welke ik niet heb gekregen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 12 februari 2015, 17:46

U had geen recht op korting. Op deze pagina vindt u de tijden waarop u met uw weekendabonnement met korting kunt reizen. Op dinsdag tot en met vrijdag reist u van 4:00 tot 9:00 tegen vol tarief. Wellicht reisde u hiervoor op maandag?
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
U had geen recht op korting. Op deze pagina vindt u de tijden waarop u met uw weekendabonnement met korting kunt reizen. Op dinsdag tot en met vrijdag reist u van 4:00 tot 9:00 tegen vol tarief. Wellicht reisde u hiervoor op maandag?
Duidelijk, het betrof normaal gesproken de maandag.

Ik blijf het raar vinden, maar het is nu duidelijk bedankt.
Welkom op het NS serviceforum cvreugd. Ik heb de titel van je topic wat aangepast en het antwoord van Tochjo als beste gemarkeerd, want dit klopt. Hopelijk weet je daarmee voldoende!
Reputatie 1
Badge
cvruegd: het is kiezen of delen. NS hanteert 2 verschillende definities van piek/dal-vanwege de geschiedenis met de oude VDU kaart. Het is OF alles voor 9.00 OF wel tot 6.30 maar dan ook de middagspits-van 16.00 tot 18.30. Dat noemen ze OF voordeeluren Of daluren. Begrijpelijk dat velen daarmee in de war komen, omdat NS zelf die termen ook lang niet altijd consequent hanteert.
Badge +3
Het heeft daar helemaal niets mee te maken. Het studentenreisproduct is geen abonnement van NS en daarvoor gelden simpelweg eigen voorwaarden. Zoals dat het uitmaakt op welke dag van de week je reist.

Reageer