Geen lange-afstandskorting bij overstap Traject Vrij

• 30 december 2014
  • 30 reacties
  • 1647 Bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

Is de NS nog steeds van mening dat 1 reis A-B-C-D (dus zonder overstappen, met alleen check-in op station A en check-uit op station D) waarvan het traject B-C is afgekocht, bij de berekening van de reiskosten wordt opgesplitst in drie afzonderlijke reizen, zonder langeafstandskorting, waardoor de reiziger in feite drie maal het opstaptarief betaalt?

A-B-C-D zal vermoedelijk nauwelijks voorkomen, maar A-B-C alweer vaker en ik snap het voorbeeld. Dat wordt inderdaad hetzelfde berekend als in het verleden met het Jaartrajectabonnement: toen kocht je voor het deel dat je buiten je traject reisde aanvullend een kaartje.

De regel die ervoor zorgt dat dit niet correct wordt toegepast is ook al opgespoord. Die voorkwam in het verleden dat reizen werden opgeknipt als de reis na meerdere ritten op het beginstation terugkeerde, maar die blijkt inmiddels weer overbodig te zijn geworden door invoer van een ander systeem. Kortom: zaak loopt nog, maar het signaal is volkomen terecht. En die € 1,30 betalen we je graag terug.

En zorgt de NS ook dat alle klanten die door deze fout teveel betaald hebben dit terug krijgen? Of moeten alle klanten zicht verdiepen in de volgens de NS veel te technische rekenregels? Als de NS vind dat de klant moet kunnen vertrouwen op de NS voor het juist berekenen van het bedrag ga ik er vanuit dat de NS ook vind dat bij fouten hierin de reiziger automatisch tegenmoed gekomen moet zijn.
Badge +3
En die € 1,30 betalen we je graag terug.
Mooi! :D
Welke gegevens moet ik daarvoor aan wie sturen?
Badge +3
Klaas-Jan heeft mij inmiddels geholpen met de afhandeling hiervan 🙂
Mooi dat je dat terugkoppelt, hopelijk laat Klaas-Jan ons ook nog weten wanneer de fout ook daadwerkelijk opgelost is en reizigers niet zelf hun (niet te controleren) reizen buiten hun traject moeten controleren.

Reageer