Afgelopen week 3x contact opgenomen met de klantenservice ivm het niet ontvangen van een nieuwe NS OVchipkaart.
Bij het 1e contact vernomen dat dit spijtig is, dat dit vaker gebeurt en dat ik nu zelf een vervangende kaart moet aanvragen. De kosten hiervoor kan ik dan later weer terugvragen. Wel duidelijke uitleg gekregen dat ik geen nieuwe kaart, maar een vervangende kaart moet aanvragen daar anders het abonnement niet overgezet wordt. Oke, lichtelijke jammer dat ik zelf dit nu moet gaan regelen, terwijl een andere partij iets heeft nagelaten (nieuwe kaart zou bij abonnement vanzelf toegestuurd worden). Maar daar ik overheen.
via OVchipkaart nieuwe kaart aanvragen. Moet eerst wachten op een koppelcode per post voordat ik verder kan met mijn aanvraag…
Daar ik volgende week met de trein wil reizen weer de klantenservice gebeld met de vraag hoe ik gebruik kan maken van mijn korting in afwachting van nieuwe kaart. Via internet had ik iets gelezen over tijdelijk reisrecht. Deze persoon ging een nieuwe kaart voor mij aanvragen en wilde hiervoor 15 euro incasseren. Ik gemeld dat ik begrepen had dat ik een nieuwe kaart zelf alleen maar kon regelen en dat dit mij geen geld moet gaan kosten. Het werd een vermoeiend gesprek waarna ik het advies kreeg een anonieme kaart te kopen en via de ns maar mijn abonnement daar op moest laten zetten???? Blijkbaar ben ik in het keuze menu van de ns klantenservice (eerst tig ‘robotten’ en opties gehoord re hebben) bij ovchipkaart te zijn terecht gekomen en niet meer met de ns te spreken…
Oke, weeer opnieuw bellen. Nu de juiste persoon aan de lijn gekregen. Couponcode kon geregeld worden. De 7,50 voor aanvragen vervangen kaart wordt mij ook teruggestort! Super! Voordat ik een couponcode ontving waren we 27 minuten verder waarbij ik continu in de wacht gezet werd! 7 minuten na het ontvangen van de code per mail stond ik nóg in de wacht en heb ik opgehangen! Dit laatste vind ik echt not done, maar ik was inmiddels het echt zat. De samenreiskorting kon ik ook nog zelf regelen gaan regelen via internet.
Dat dit zoveel tijd en belkosten en geregel moet geven doordat mij geen nieuwe kaart is toegestuurd die ik wel automatisch had moeten ontvangen..:😤