Geen NS Flex abonnement i.v.m. betalingsachterstand.

• 14 augustus 2019
  • 32 reacties
  • 559 Bekeken

6 mnd geen flex abo kunnen aanvragen door 1 gemiste betaling. Is dat niet extreem?

32 reacties

Reputatie 4
Vind het al coulant dat het na zes maanden wel weer kan. Gemiste betaling is ook wel een understatement, want hiervoor heb je niet alleen de betaling gemist maar ook ruim een maand lang de herinneringen.
Badge +3
Niet op grond van de Algemene Voorwaarden van NS Flex en dan met name deze punten:

Bron: https://www.ns.nl/binaries/_ht_1559552663213/content/assets/ns-nl/voorwaarden/productvoorwaarden-ns-flex.pdf
Reputatie 6
@Astronaut
NS houd er terecht van dat klanten op tijd betalen. Zeker bij het Flex abbo, welke toch al betalen achteraf is.
Een streng betalingsbeleid kost voor NS minder tijd aan administratie en aan kosten.
Tevens zorgt dit ervoor dat de betalingsachterstand niet verder oploopt.
Vind het al coulant dat het na zes maanden wel weer kan. Gemiste betaling is ook wel een understatement, want hiervoor heb je niet alleen de betaling gemist maar ook ruim een maand lang de herinneringen.
Ik was in de veronderstelling dat het was betaald. Herinneringen zijn mij hierdoor ontgaan.
Reputatie 3

Vind het al coulant dat het na zes maanden wel weer kan. Gemiste betaling is ook wel een understatement, want hiervoor heb je niet alleen de betaling gemist maar ook ruim een maand lang de herinneringen.Ik was in de veronderstelling dat het was betaald. Herinneringen zijn mij hierdoor ontgaan.

En dus moet je nu 6 maanden op de blaren zitten. Ja sorry hoor : Mails en brieven niet openen is puur ontwijkgedrag.
Niet op grond van de Algemene Voorwaarden van NS Flex en dan met name deze punten:

Bron: https://www.ns.nl/binaries/_ht_1559552663213/content/assets/ns-nl/voorwaarden/productvoorwaarden-ns-flex.pdf

Waar staat 6 mnd? Als het verschuldigde bedrag voldaan is dan zou een aanvraag toch weer moeten kunnen?
@Astronaut
NS houd er terecht van dat klanten op tijd betalen. Zeker bij het Flex abbo, welke toch al betalen achteraf is.
Een streng betalingsbeleid kost voor NS minder tijd aan administratie en aan kosten.
Tevens zorgt dit ervoor dat de betalingsachterstand niet verder oploopt.

Van verder oplopen is geen sprake van. Als dat ene openstaande bedrag en eventueel kosten is voldaan hoeft het toch niet een half jaar te duren om weer van de diensten gebruik te maken?

Vind het al coulant dat het na zes maanden wel weer kan. Gemiste betaling is ook wel een understatement, want hiervoor heb je niet alleen de betaling gemist maar ook ruim een maand lang de herinneringen.Ik was in de veronderstelling dat het was betaald. Herinneringen zijn mij hierdoor ontgaan.
En dus moet je nu 6 maanden op de blaren zitten. Ja sorry hoor : Mails en brieven niet openen is puur ontwijkgedrag.

Nogal kortzichtige aanname...
Badge +3
Dat van die 6 maanden staat niet expliciet in de voorwaarden. Maar het is aan NS om te bepalen wanneer zij het weer aandurven om met jou een overeenkomst aan te gaan.

NS Flex is niet zo maar een abonnementsvorm. Juist omdat je pas achteraf betaalt is NS zeer streng wanneer er betalingsachterstand is. Dit om te voorkomen dat er veel grotere problemen ontstaan. Bij bijna alle overige abonnementsvormen betaal je vooraf.
Dat van die 6 maanden staat niet expliciet in de voorwaarden. Maar het is aan NS om te bepalen wanneer zij het weer aandurven om met jou een overeenkomst aan te gaan.

NS Flex is niet zo maar een abonnementsvorm. Juist omdat je pas achteraf betaalt is NS zeer streng wanneer er betalingsachterstand is. Dit om te voorkomen dat er veel grotere problemen ontstaan. Bij bijna alle overige abonnementsvormen betaal je vooraf.

Dat snap ik en iemand in deze thread meldde dat je een maand lang herinnering krijgt, dus is NS inderdaad erg schappelijk. Mijn punt is nadat de betaling snel voldaan is en gezien de omstandigheden zou het niet zo lang hoeven te duren. Problemen worden alleen groter wanneer je het incassobureau niet betaald. Daar past meer zo’n lange ban bij.
Reputatie 4
Dat snap ik en iemand in deze thread meldde dat je een maand lang herinnering krijgt, dus is NS inderdaad erg schappelijk.

Ja, je krijgt eerst de factuur. Daarna een e-mail met een herinnering en daarna krijg je nog een brief met een acceptgiro. Vlak voor die termijn verstrijkt krijg je nog een e-mail die je eraan helpt herinneren dat je na de brief nog niet betaald hebt.

Dit duurt ruim een maand en is allemaal zonder kosten en in de tussentijd kun je gewoon doorreizen met je Flex-abonnement. Dus ik vind NS daarin ook wel schappelijk. 🙂
Badge +3
Ik denk dat we er verder weinig over kunnen zeggen. In het geval van NS Flex is het aan NS om te bepalen met wie ze een dergelijke overeenkomst weer willen aangaan.

Misschien kan een moderator eens navragen wat precies het beleid is en in welke gevallen en na welke periode iemand na een voldane betalingsachterstand weer NS Flex-abonnee kan worden.

Daarbij komt dat niet zo is dat je niet met het openbaar vervoer kunt reizen wanneer je geen NS Flex hebt. Er bestaat altijd de mogelijkheid om op saldo te reizen met de OV-chipkaart. Eventueel in combinatie met een abonnementsvorm.
Ik denk dat we er verder weinig over kunnen zeggen. In het geval van NS Flex is het aan NS om te bepalen met wie ze een dergelijke overeenkomst weer willen aangaan.

Misschien kan een moderator eens navragen wat precies het beleid is en in welke gevallen en na welke periode iemand na een voldane betalingsachterstand weer NS Flex-abonnee kan worden.

Daarbij komt dat niet zo is dat je niet met het openbaar vervoer kunt reizen wanneer je geen NS Flex hebt. Er bestaat altijd de mogelijkheid om op saldo te reizen met de OV-chipkaart. Eventueel in combinatie met een abonnementsvorm.

Ik heb voorlopig geen enkele optie dan de volle pond te betalen voor 6 mnd.
Badge
Ik heb voorlopig geen enkele optie dan de volle pond te betalen voor 6 mnd.
Volgens mij kunt u nog steeds een abonnement nemen bij de NS welke u VOORAF moet betalen, u heeft alleen geen toegang tot Flex op dit moment.
Badge +3
Precies. En een dergelijk abonnement is na zes maanden om te zetten naar Flex. Als het om een abonnement gaat dat de looptijd van een jaar heeft.

Ik heb voorlopig geen enkele optie dan de volle pond te betalen voor 6 mnd.Volgens mij kunt u nog steeds een abonnement nemen bij de NS welke u VOORAF moet betalen, u heeft alleen geen toegang tot Flex op dit moment.

Wat overblijft is traject vrij. Is niet voordelig en handig voor mij. Iig bedankt voor de tip.
Het klopt, je kunt 6 maanden geen NS Flex bestellen wanneer je abonnement is beëindigd door een betalingsachterstand. Uiteraard kun je wel gebruik maken van onze klassieke abonnementen! :)

Ik snap dat sommigen dit streng of lang vinden, mijn mening doet er verder niet toe. Ik denk dat je beter geen NS Flex abonnement kunt aanschaffen, wanneer je je rekening niet kunt betalen. Hoe vervelend en menselijk dat ook is.
Het klopt, je kunt 6 maanden geen NS Flex bestellen wanneer je abonnement is beëindigd door een betalingsachterstand. Uiteraard kun je wel gebruik maken van onze klassieke abonnementen! :)

Ik snap dat sommigen dit streng of lang vinden, mijn mening doet er verder niet toe. Ik denk dat je beter geen NS Flex abonnement kunt aanschaffen, wanneer je je rekening niet kunt betalen. Hoe vervelend en menselijk dat ook is.

Ik snap de aannames niet. Waarom gaat U er zonder meer vanuit dat je de rekening niet kan betalen omdat je een achterstand hebt? Ik was ervan overtuigd dat de rekening was betaald. Niets meer en minder. Uw opmerking was nergens voor nodig.
Reputatie 7
Badge +3
Van verder oplopen is geen sprake van. Als dat ene openstaande bedrag en eventueel kosten is voldaan hoeft het toch niet een half jaar te duren om weer van de diensten gebruik te maken?
NS is met een ban voor 6 maanden nog redelijk schappelijk, bij veel andere bedrijven krijg je na wanbetaling helemaal geen krediet meer.
Het is niks persoonlijks, meer een algemene opmerking. Voel je vooral niet aangevallen.

Daarnaast worden er meerdere herinneringen gestuurd... Dus als het goed is weten onze klanten dan op die manier dat een rekening nog moet worden betaald.
Badge +3

Volgens mij kunt u nog steeds een abonnement nemen bij de NS welke u VOORAF moet betalen, u heeft alleen geen toegang tot Flex op dit moment.Wat overblijft is traject vrij. Is niet voordelig en handig voor mij. Iig bedankt voor de tip.

Dat klopt niet, ook abonnementen als Dal Vrij, Altijd Vrij en Altijd Voordeel zijn verkrijgbaar als klassiek abonnement (reizen op saldo). Klik op deze pagina onderaan op de knop Klassieke abonnementen.
Badge +3
En wanneer @Astronaut zou kiezen om zo'n klassiek abonnement te kopen dan kan dat over 6 maanden weer worden omgezet naar NS Flex.
https://www.ns.nl/klantenservice/flex/overstappen.html
Heb een klassiek abonnement genomem. Keek erover heen op mijn telefoon. Dacht dat die niet meer bestonden. Waar maakte ik mij druk om...
Het is niks persoonlijks, meer een algemene opmerking. Voel je vooral niet aangevallen.

Daarnaast worden er meerdere herinneringen gestuurd... Dus als het goed is weten onze klanten dan op die manier dat een rekening nog moet worden betaald.

Voelde mij aangesproken...
Badge +3
Heb een klassiek abonnement genomem. Keek erover heen op mijn telefoon. Dacht dat die niet meer bestonden. Waar maakte ik mij druk om...
NS heeft ze wel erg goed verstopt op de website. Geen wonder dat je ze niet kon vinden. En nogal pijnlijk natuurlijk dat je een hele pagina met informatie over NS Flex moet doorscrollen terwijl je dat zes maanden niet kunt gebruiken.

Het probleem is in ieder geval opgelost.

Reageer