Geen NS Flex abonnement i.v.m. betalingsachterstand.

• 14 augustus 2019
  • 32 reacties
  • 828 Bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

Badge +3
Valt wel mee, ga naar ns.nl/abonnementen en dan tik End op je toesenbord (of scrollen door info over Flex waar je niets aan hebt natuurlijk...)

Onderaan die pagina staat het gewoon. Niets verstopt of zo dus!

Ook handig voor afgestudeerde studenten en zo, die mogen/kunnen namelijk geen Flex (met €52 korting) bestellen.

Reputatie 7
Badge +3
Aan de ene kant wil NS blijkbaar graag zoveel mogelijk Flex abonnement slijten aan hun reizigers ondanks de risico's op wanbetaling, en is aan de andere kant zo streng wanneer iemand daarmee een keer betalingsachterstand heeft of de boel storneert omdat een factuur ten onrechte veel te hoog is. Denk aan de diverse correctietarieven voor bv tegen de reisrichting terwijl men dat helemaal niet gedaan heeft.

Ik vraag me steeds meer af waarom NS zo graag iedereen aan Flex wil hebben? Misschien simpeler en sneller voor de HC omdat die geen UvB meer hoeft uit te schijven maar simpel een correctietarief registreert? En daarmee misschien ook minder kans op agressie in de trein omdat er toch bepaalde lieden zijn die bij het krijgen van een boete niet zo lekker reageren?
Reputatie 7
Badge +3
Valt wel mee, ga naar ns.nl/abonnementen en dan tik End op je toesenbord (of scroll naar beneden). Onderaan die pagina staat het gewoon. Niets verstopt of zo dus!

Tja, als je weet dat het onderaan zit dan kun je dat doen, maar als je dat niet weet dan blader je eerst door de Flex pagina om dan pas zie je het helemaal onderaan en dan ook nog minder in het oog springend.
Waarom niet gewoon op de startpagina aparte linkjes naar Flex abonnementen en klassieke abonnementen.
Wel vind ik de button "Bekijk abonnementen" en de link naar de keuzehulp een goede toevoeging. Die was er eerst volgens mij niet.
Badge +3
NS wil natuurlijk iedereen aan Flex omdat het 'big data' is, want ze kunnen dan standaard je reishostorie (ook bij andere vervoerders plus BTM) inzien en gebruiken voor van alles!

Voor wat betreft de correctietarieven, dat is toch echt iets wat handmatig gebeurt (registratie) en waar de HC's mensen op kunnen wijzen, als je reist op rekening.

De instructie bij een BC is volgens mij 'registreren en dan zoekt het systeem het wel uit, gaan/mogen we de reiziger niet mee lastig vallen', toch @Loes ?

Maar bij Flex komt zoiets natuurlijk aan als totaal onverwacht (je krijgt bijna meteen een dreigend mailtje!) en meestal nog onterecht ook!

Of zoiets zomaar kan leiden tot een betalingsachterstand/ingebrekestelling (of ander Scrabble woord) weet ik niet, want dat zoekt de debiteurenadministratie maar uit (met hun achterstand van een paar maanden blijkbaar?) 🤔

Maar goed, zoals altijd "we waren er niet bij" dus er kan van alles gebeurd zijn. 💤
@Robert B

Flex en BC zorgt voor snellere afwikkeling door de registratie mogelijkheid. Voor ons HC een fijne aanvulling door het reizen op rekening. Je gedachte is correct.
Badge +3
Dank Loes...

De berichten over 'de HC was wat aan het rommelen op zijn/haar Gameboy en vond het verder prima' zijn niet van de lucht.

Daarom (met name bij Flex) dan ook even aan de reizeiger melden wat je aan het doen bent, en wat dat zou kunnen betekenen?

"Je krijgt zometeen waarschijnlijk een e-mail over een correctie over een afwijking die ik zojuist geregistreerd heb (omdat het systeem dat wil). Ik ben Loes trouwens"

Zoiets...
Reputatie 7
Badge +3
En dan wegduiken 😁

Reageer