Geen NS Flex abonnement i.v.m. betalingsachterstand.

  • 14 augustus 2019
  • 32 reacties
  • 828 Bekeken

6 mnd geen flex abo kunnen aanvragen door 1 gemiste betaling. Is dat niet extreem?

32 reacties

Reputatie 7
Badge +3
En dan wegduiken 😁
Badge +3
Dank Loes...

De berichten over 'de HC was wat aan het rommelen op zijn/haar Gameboy en vond het verder prima' zijn niet van de lucht.

Daarom (met name bij Flex) dan ook even aan de reizeiger melden wat je aan het doen bent, en wat dat zou kunnen betekenen?

"Je krijgt zometeen waarschijnlijk een e-mail over een correctie over een afwijking die ik zojuist geregistreerd heb (omdat het systeem dat wil). Ik ben Loes trouwens"

Zoiets...
@Robert B

Flex en BC zorgt voor snellere afwikkeling door de registratie mogelijkheid. Voor ons HC een fijne aanvulling door het reizen op rekening. Je gedachte is correct.
Badge +3
NS wil natuurlijk iedereen aan Flex omdat het 'big data' is, want ze kunnen dan standaard je reishostorie (ook bij andere vervoerders plus BTM) inzien en gebruiken voor van alles!

Voor wat betreft de correctietarieven, dat is toch echt iets wat handmatig gebeurt (registratie) en waar de HC's mensen op kunnen wijzen, als je reist op rekening.

De instructie bij een BC is volgens mij 'registreren en dan zoekt het systeem het wel uit, gaan/mogen we de reiziger niet mee lastig vallen', toch @Loes ?

Maar bij Flex komt zoiets natuurlijk aan als totaal onverwacht (je krijgt bijna meteen een dreigend mailtje!) en meestal nog onterecht ook!

Of zoiets zomaar kan leiden tot een betalingsachterstand/ingebrekestelling (of ander Scrabble woord) weet ik niet, want dat zoekt de debiteurenadministratie maar uit (met hun achterstand van een paar maanden blijkbaar?) 🤔

Maar goed, zoals altijd "we waren er niet bij" dus er kan van alles gebeurd zijn. 💤
Reputatie 7
Badge +3
Valt wel mee, ga naar ns.nl/abonnementen en dan tik End op je toesenbord (of scroll naar beneden). Onderaan die pagina staat het gewoon. Niets verstopt of zo dus!

Tja, als je weet dat het onderaan zit dan kun je dat doen, maar als je dat niet weet dan blader je eerst door de Flex pagina om dan pas zie je het helemaal onderaan en dan ook nog minder in het oog springend.
Waarom niet gewoon op de startpagina aparte linkjes naar Flex abonnementen en klassieke abonnementen.
Wel vind ik de button "Bekijk abonnementen" en de link naar de keuzehulp een goede toevoeging. Die was er eerst volgens mij niet.
Reputatie 7
Badge +3
Aan de ene kant wil NS blijkbaar graag zoveel mogelijk Flex abonnement slijten aan hun reizigers ondanks de risico's op wanbetaling, en is aan de andere kant zo streng wanneer iemand daarmee een keer betalingsachterstand heeft of de boel storneert omdat een factuur ten onrechte veel te hoog is. Denk aan de diverse correctietarieven voor bv tegen de reisrichting terwijl men dat helemaal niet gedaan heeft.

Ik vraag me steeds meer af waarom NS zo graag iedereen aan Flex wil hebben? Misschien simpeler en sneller voor de HC omdat die geen UvB meer hoeft uit te schijven maar simpel een correctietarief registreert? En daarmee misschien ook minder kans op agressie in de trein omdat er toch bepaalde lieden zijn die bij het krijgen van een boete niet zo lekker reageren?
Badge +3
Valt wel mee, ga naar ns.nl/abonnementen en dan tik End op je toesenbord (of scrollen door info over Flex waar je niets aan hebt natuurlijk...)

Onderaan die pagina staat het gewoon. Niets verstopt of zo dus!

Ook handig voor afgestudeerde studenten en zo, die mogen/kunnen namelijk geen Flex (met €52 korting) bestellen.

Reputatie 7
Badge +3
Heb een klassiek abonnement genomem. Keek erover heen op mijn telefoon. Dacht dat die niet meer bestonden. Waar maakte ik mij druk om...
NS heeft ze wel erg goed verstopt op de website. Geen wonder dat je ze niet kon vinden. En nogal pijnlijk natuurlijk dat je een hele pagina met informatie over NS Flex moet doorscrollen terwijl je dat zes maanden niet kunt gebruiken.

Het probleem is in ieder geval opgelost.
Het is niks persoonlijks, meer een algemene opmerking. Voel je vooral niet aangevallen.

Daarnaast worden er meerdere herinneringen gestuurd... Dus als het goed is weten onze klanten dan op die manier dat een rekening nog moet worden betaald.

Voelde mij aangesproken...
Heb een klassiek abonnement genomem. Keek erover heen op mijn telefoon. Dacht dat die niet meer bestonden. Waar maakte ik mij druk om...
Reputatie 7
Badge +3
En wanneer @Astronaut zou kiezen om zo'n klassiek abonnement te kopen dan kan dat over 6 maanden weer worden omgezet naar NS Flex.
https://www.ns.nl/klantenservice/flex/overstappen.html
Badge +3

Volgens mij kunt u nog steeds een abonnement nemen bij de NS welke u VOORAF moet betalen, u heeft alleen geen toegang tot Flex op dit moment.Wat overblijft is traject vrij. Is niet voordelig en handig voor mij. Iig bedankt voor de tip.

Dat klopt niet, ook abonnementen als Dal Vrij, Altijd Vrij en Altijd Voordeel zijn verkrijgbaar als klassiek abonnement (reizen op saldo). Klik op deze pagina onderaan op de knop Klassieke abonnementen.
Het is niks persoonlijks, meer een algemene opmerking. Voel je vooral niet aangevallen.

Daarnaast worden er meerdere herinneringen gestuurd... Dus als het goed is weten onze klanten dan op die manier dat een rekening nog moet worden betaald.
Reputatie 7
Badge +3
Van verder oplopen is geen sprake van. Als dat ene openstaande bedrag en eventueel kosten is voldaan hoeft het toch niet een half jaar te duren om weer van de diensten gebruik te maken?
NS is met een ban voor 6 maanden nog redelijk schappelijk, bij veel andere bedrijven krijg je na wanbetaling helemaal geen krediet meer.
Het klopt, je kunt 6 maanden geen NS Flex bestellen wanneer je abonnement is beëindigd door een betalingsachterstand. Uiteraard kun je wel gebruik maken van onze klassieke abonnementen! :)

Ik snap dat sommigen dit streng of lang vinden, mijn mening doet er verder niet toe. Ik denk dat je beter geen NS Flex abonnement kunt aanschaffen, wanneer je je rekening niet kunt betalen. Hoe vervelend en menselijk dat ook is.

Ik snap de aannames niet. Waarom gaat U er zonder meer vanuit dat je de rekening niet kan betalen omdat je een achterstand hebt? Ik was ervan overtuigd dat de rekening was betaald. Niets meer en minder. Uw opmerking was nergens voor nodig.
Het klopt, je kunt 6 maanden geen NS Flex bestellen wanneer je abonnement is beëindigd door een betalingsachterstand. Uiteraard kun je wel gebruik maken van onze klassieke abonnementen! :)

Ik snap dat sommigen dit streng of lang vinden, mijn mening doet er verder niet toe. Ik denk dat je beter geen NS Flex abonnement kunt aanschaffen, wanneer je je rekening niet kunt betalen. Hoe vervelend en menselijk dat ook is.

Ik heb voorlopig geen enkele optie dan de volle pond te betalen voor 6 mnd.Volgens mij kunt u nog steeds een abonnement nemen bij de NS welke u VOORAF moet betalen, u heeft alleen geen toegang tot Flex op dit moment.

Wat overblijft is traject vrij. Is niet voordelig en handig voor mij. Iig bedankt voor de tip.
Reputatie 7
Badge +3
Precies. En een dergelijk abonnement is na zes maanden om te zetten naar Flex. Als het om een abonnement gaat dat de looptijd van een jaar heeft.
Badge
Ik heb voorlopig geen enkele optie dan de volle pond te betalen voor 6 mnd.
Volgens mij kunt u nog steeds een abonnement nemen bij de NS welke u VOORAF moet betalen, u heeft alleen geen toegang tot Flex op dit moment.
Ik denk dat we er verder weinig over kunnen zeggen. In het geval van NS Flex is het aan NS om te bepalen met wie ze een dergelijke overeenkomst weer willen aangaan.

Misschien kan een moderator eens navragen wat precies het beleid is en in welke gevallen en na welke periode iemand na een voldane betalingsachterstand weer NS Flex-abonnee kan worden.

Daarbij komt dat niet zo is dat je niet met het openbaar vervoer kunt reizen wanneer je geen NS Flex hebt. Er bestaat altijd de mogelijkheid om op saldo te reizen met de OV-chipkaart. Eventueel in combinatie met een abonnementsvorm.

Ik heb voorlopig geen enkele optie dan de volle pond te betalen voor 6 mnd.
Reputatie 7
Badge +3
Ik denk dat we er verder weinig over kunnen zeggen. In het geval van NS Flex is het aan NS om te bepalen met wie ze een dergelijke overeenkomst weer willen aangaan.

Misschien kan een moderator eens navragen wat precies het beleid is en in welke gevallen en na welke periode iemand na een voldane betalingsachterstand weer NS Flex-abonnee kan worden.

Daarbij komt dat niet zo is dat je niet met het openbaar vervoer kunt reizen wanneer je geen NS Flex hebt. Er bestaat altijd de mogelijkheid om op saldo te reizen met de OV-chipkaart. Eventueel in combinatie met een abonnementsvorm.
Reputatie 7
Badge +2
Dat snap ik en iemand in deze thread meldde dat je een maand lang herinnering krijgt, dus is NS inderdaad erg schappelijk.

Ja, je krijgt eerst de factuur. Daarna een e-mail met een herinnering en daarna krijg je nog een brief met een acceptgiro. Vlak voor die termijn verstrijkt krijg je nog een e-mail die je eraan helpt herinneren dat je na de brief nog niet betaald hebt.

Dit duurt ruim een maand en is allemaal zonder kosten en in de tussentijd kun je gewoon doorreizen met je Flex-abonnement. Dus ik vind NS daarin ook wel schappelijk. 🙂
Dat van die 6 maanden staat niet expliciet in de voorwaarden. Maar het is aan NS om te bepalen wanneer zij het weer aandurven om met jou een overeenkomst aan te gaan.

NS Flex is niet zo maar een abonnementsvorm. Juist omdat je pas achteraf betaalt is NS zeer streng wanneer er betalingsachterstand is. Dit om te voorkomen dat er veel grotere problemen ontstaan. Bij bijna alle overige abonnementsvormen betaal je vooraf.

Dat snap ik en iemand in deze thread meldde dat je een maand lang herinnering krijgt, dus is NS inderdaad erg schappelijk. Mijn punt is nadat de betaling snel voldaan is en gezien de omstandigheden zou het niet zo lang hoeven te duren. Problemen worden alleen groter wanneer je het incassobureau niet betaald. Daar past meer zo’n lange ban bij.
Reputatie 7
Badge +3
Dat van die 6 maanden staat niet expliciet in de voorwaarden. Maar het is aan NS om te bepalen wanneer zij het weer aandurven om met jou een overeenkomst aan te gaan.

NS Flex is niet zo maar een abonnementsvorm. Juist omdat je pas achteraf betaalt is NS zeer streng wanneer er betalingsachterstand is. Dit om te voorkomen dat er veel grotere problemen ontstaan. Bij bijna alle overige abonnementsvormen betaal je vooraf.


Vind het al coulant dat het na zes maanden wel weer kan. Gemiste betaling is ook wel een understatement, want hiervoor heb je niet alleen de betaling gemist maar ook ruim een maand lang de herinneringen.Ik was in de veronderstelling dat het was betaald. Herinneringen zijn mij hierdoor ontgaan.
En dus moet je nu 6 maanden op de blaren zitten. Ja sorry hoor : Mails en brieven niet openen is puur ontwijkgedrag.

Nogal kortzichtige aanname...

Reageer