beantwoord

Geen prijsverschil in de trajectabo's Amersfoort-Hilversum en Amersfoort-Hilversum Media Park?

• 15 oktober 2014
  • 4 reacties
  • 182 Bekeken

Het valt me op dat de trajectabonnementen Amersfoort Hilversum en Amersfoort Hilversum Media Park volgens de online abonnementenwijzer van NS beide € 86,10 kosten. Waarom zijn de trajectabonnementen even duur?

Het lijkt mij logisch dat je voor een korter traject minder betaalt. Een ritje van Hilversum naar Hilversum Media Park is immers niet gratis (kost € 2,10). Ik wil voor het traject Amersfoort Hilversum uiteraard graag minder betalen dan € 86,10.
icon

Beste antwoord door Pe_pe 15 oktober 2014, 20:00

De prijs wordt berekend aan de hand van het aantal tariefeenheden op de kortste route. Tussen Hilversum en -Mediapark worden 0 tariefeenheden gerekend, dus het aantal tariefeenheden Amersfoort - Hilversum is gelijk aan het aantal tariefeenheden Amersfoort - Hilversum - -Mediapark.

Dat een kaartje Hilversum - -Mediapark niet gratis is, komt doordat voor alle reizen t/m 8 tariefeenheden €2,10 (tweede klas voltarief) wordt gerekend, dus ook voor reizen over een afstand van 0 tariefeenheden.
Bekijk origineel

4 reacties

De prijs wordt berekend aan de hand van het aantal tariefeenheden op de kortste route. Tussen Hilversum en -Mediapark worden 0 tariefeenheden gerekend, dus het aantal tariefeenheden Amersfoort - Hilversum is gelijk aan het aantal tariefeenheden Amersfoort - Hilversum - -Mediapark.

Dat een kaartje Hilversum - -Mediapark niet gratis is, komt doordat voor alle reizen t/m 8 tariefeenheden €2,10 (tweede klas voltarief) wordt gerekend, dus ook voor reizen over een afstand van 0 tariefeenheden.
Reputatie 6
Badge +2
Je moet dus nooit Traject Vrij Amersfoort - Hilversum nemen, maar kiezen tussen Amersfoort - Hilversum Media Park en (ook voor dezelfde prijs) Amersfoort - Hilversum Sportpark, althans zolang niet duidelijk is of bij Traject Vrij Amersfoort - Hilversum de extra trajecten toch al kunnen zonder extra kosten.
Hallo SanderR

Pe_pe en Dennis geven hier het juiste antwoord. De prijs van het Traject Vrij abonnement wordt berekend aan de hand van tariefeenheden. Doordat het aantal tariefeenheden van de verschillenden trajecten gelijk blijft, blijft de prijs van het abonnement hetzelfde.

Groet,
Marjan
Reputatie 6
Badge +2
(..) niet duidelijk is of bij Traject Vrij Amersfoort - Hilversum de extra trajecten toch al kunnen zonder extra kosten.
Ik ben hiervoor een apart topic gestart, https://forum.ns.nl/abonnementen-2/extra-kosten-traject-vrij-aansluitende-reis-0-te-6984.

Reageer