Geen reiskorting op studentenkaart door NS Flex op zelfde abonnement: NS weigert korting terug te geven | NS Community
beantwoord

Geen reiskorting op studentenkaart door NS Flex op zelfde abonnement: NS weigert korting terug te geven

  • 19 May 2022
  • 4 reacties
  • 130 Bekeken

Beste mensen, wees alert dat je géén reiskorting van NS krijgt als je op hetzelfde OV chip kaart je studentenabonnement hebt EN je Flexkaart. NS steekt de korting in eigen zak en geeft je de korting niet meer terug als je hier pas later achterkomt. Hierbij verschuilt NS zich achter de kleine lettertjes terwijl je al die tijd dacht met korting te reizen. Je kunt hier niets aan doen. Ik kom er pas na 8 maanden achter dat ik genaaid ben door NS! Ze zeggen doorleuk: “Het studentenabonnement is geen product van de NS, vandaar ik het niet kan inzien. NS Flex is wel een product van de NS en tijdens het bestellen van dit product wordt de informatie gelijk gegeven dat het niet gecombineerd kan worden met NS Flex.”

Maar ik had eerst NS Flex en daar kwam later het studentenabonnement bij en er is mij niets verteld dat dat niet samengaat!

Dit is heel onredelijk en extreem onklantvriendelijk van NS.

Uit coulance krijg ik nu maar 1 factuur gecorrigeerd.

 

Laat je dus niet naaien door de NS en check je factuur goed!!

icon

Beste antwoord door Momo 19 May 2022, 15:01

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

In plaats van blij te zijn dat je in ieder geval 1 maandfactuur vergoed krijgt blijf je boos? NS hoefde niets te vergoeden, want zowel NS als DUO communiceren dat Flex en SRP niet samengaan op dezelfde kaart. Dat jij daar pas na 8 maanden achter komt en dan ook nog NS de schuld geeft van onduidelijke communicatie, siert je niet. Bij nieuwe producten is het altijd zaak om de info te lezen.

@Boze klant is dus ten onrechte boos.😁

Reputatie 7
Badge +1

Ben&blijf altijd verbaasd dat een student-die toch zou moeten kunnen lezen en info opzoeken-kan zelfs heel dead-easy online, toch the hard way met eerst kop stoten en dan pas denken en dan uiteraard heel erg verbaasd en ook nog verontwaardigd gaat reageren, blijkt te moeten bewandelen. Vooral als er wat €€€ die anders toch maar opgaan aan kratten pilzebiertjes verloren gaan. Je bent nou bepaald niet nr 1 in die situatie die hier komt klagen-dus je waarschouwing zal bitter weinig helpen.

Die warnings komen zelfs met vette koeienletters op het scherm als je FLEX gaat afsluiten-en dat is dan niet eens van de DUO

Reputatie 7
Badge +3


Maar ik had eerst NS Flex en daar kwam later het studentenabonnement bij en er is mij niets verteld dat dat niet samengaat!

Dan had je de informatie op de site van het Studentenreisproduct goed moeten lezen. Bij stap 3, het koppelen van het studentenreisproduct aan je OV-chipkaart staat dit:

https://www.studentenreisproduct.nl/ik-ben-een-nieuwe-student/stappen/stap-drie/

En als je er pas na 8 maanden achter komt heb je dus zelf ook al 8 maanden niet gelet op wat je betaalt.

 

Advies om je factuur goed te checken is prima, maar daarnaast moet je ook de informatie (goed) lezen.

 

Reageer