beantwoord

geen saldo bij maand abonnement

• 22 mei 2018
  • 8 reacties
  • 309 Bekeken

Even een vraag mijn zoon heeft een maand abonnement maar kreeg vanmorgen bij inchecken de melding saldo te laag terwijl het abonnement gewoon geldig is wel even daarvoor zijn nieuwe abonnement opgehaald bij de automaat
icon

Beste antwoord door Denice NS 22 mei 2018, 10:39

Het abonnement is inderdaad voldaan maar dat is niet voldoende. Met het Altijd Voordeel abonnement krijgt hij korting op zijn treinreizen. Kortom, er dient nog steeds betaald te worden voor de reizen. Dit gaat middels het saldo op de OV-chipkaart.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Welk abonnement en waar heeft hij hoe laat in willen checken ?
Hij heeft een maand abonnement en wilde inchecken op station Obdam
Wilde inchecken rond 8.20
Welkom bij de NS Community, arnoslot. '

Er zijn verschillende maandabonnementen 🙂 Bijvoorbeeld Traject Vrij, Altijd Vrij en Altijd Voordeel. Welk type abonnement heeft hij precies? Als hij bijvoorbeeld Altijd Voordeel heeft dan dient er minimaal € 10 op zijn kaart te staan om er mee in te kunnen checken. Hij krijgt dan 20% korting op reizen in de spits en 40% korting in de daluren.
Hij heeft een altijd voordeel abonnement het is mij niet bekend dat er een saldo op moet staan het abonnement is toch al betaald?
Het abonnement is inderdaad voldaan maar dat is niet voldoende. Met het Altijd Voordeel abonnement krijgt hij korting op zijn treinreizen. Kortom, er dient nog steeds betaald te worden voor de reizen. Dit gaat middels het saldo op de OV-chipkaart.
Reputatie 7
Badge +4
Ik denk dat u er verstandig aan doet automatisch opladen aan te vragen bij www.ov-chipkaart.nl

Dan komt u nooit meer voor verrassingen te staan en wordt alles automatisch aangevuld. Meer dan de helft van de abonnementhouders doet het zo, het geeft veel gemak en er zijn geen problemen met te weinig saldo bij in- en uitchecken. U krijgt met dit abonnement 20 procent korting in de spits en 40 procent bij inchecken in de daluren, er moet dus wel degelijk nog saldo op staan.

U heeft geen vrij reizen met Altijd Voordeel.

U kunt rustig met tien euro per keer aanvullen, als er meer moet worden afgerekend, doet het systeem het automatisch nog een keer.
Goeie aanvulling Thom 🙂

Reageer